خبر فوری

روش نوین درمان سکته های حاد قلبی در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکتر حسین فرشیدی ضمن اعلام خبر فوق گفت :  بیماران سکته قلبی در هر ساعت از شبانه روز که به این مجتمع مراجعه نمایند اعضای تیم بررسی و درمان سکته حاد قلبی آماده ارائه خدمت در کوتاهترین زمان ممکن به این بیماران می باشند

وی در ادامه افزود: طی یک سال گذشته که برنامه آنژیوگرافی اولیه یا PPCI در این مجتمع پایه گذاری و شروع گردید تا کنون بیش از 220 مورد آنژیوگرافی اولیه  انجام شده است.

این متخصص قلب و فوق تخصص اینترونشن  در خصوص درمان سکته حاد قلبی گفت: بیماری که با علائم سکته قلبی مراجعه می کند در همان ساعات اولیه باید  تحت  درمان جلوگیری از انسداد عروق قرار گیرد پیش از این بیماران با سکته حاد قلبی  تحت درمان  با داروهای حل کننده لخته قرار می گرفتند و شریان بیمار باز می شد که این درمان دارویی تنها 60 تا 80 درصد موارد موفقیت آمیز بود و همچنین عوارض بسیاری برای بیمار به همراه داشت.

اما با پایه گذاری آنژیوگرافی اولیه برای درمان سریع بیماران قلبی در همان ساعات اولیه شروع درد با لوازم و تجهیزات مربوطه  وارد رگ بیمار شده با فنر و استنت رگ مسدود شده توسط لخته باز می شود که این بسیار موفقیت آمیز تر به نسبت درمان دارویی بوده و عوارض بسیار کمتری را به همراه دارد.

دکتر فرشیدی ضمن تاکید به این مطلب که  آنچه در بیماران سکته قلبی بسیار حائز اهمیت می باشد و افراد جامعه باید نسبت به آن آگاهی کافی داشته باشند  مدیریت زمان می باشند  گفت در ساعات اولیه که درد قلبی شروع می شود باید درمان اولیه آغاز گردد چرا که مادامی که بیمار درد در قفسه سینه دارد یعنی عضله قلب بیمار زنده است و امکان نجات عضله می باشد در صورتی که زمانی که درد بیمار قطع شود به معنی مرگ قسمتی از عضله قلب میباشد که بسته به میزان آسیب وارد شده به عضله قلب می تواند  منجر به فوت و یا  ایجاد عوارض غیر قابل جبران گردد.

 وی تاکید کرد که باید آموزش های همگانی برگزار و افراد آگاه گردند تا در همان ساعات اولیه شروع درد در قفسه سینه به بیمارستان مراجعه نمایند تا علت درد بررسی گردد در صورتی که علت درد قلبی نباشد بیمار چیز زیادی را  از دست نداده اما اگر علت درد قلبی باشد با شروع درمان سریع و به موقع حیات و سلامت بیمار حفظ خواهد شد.

نیاز مبرم به وجود یک دستگاه آنژیوگرافی دیگر غیر قابل انکار است

رئیس مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) گفت: قطعا در درمان سکته های قلبی حضور یک تیم حاذق و آماده به عنوان خط اول درمان بسیار حائز اهمیت است که خوشبختانه این مهم در بیمارستان شهید محمدی به انجام رسیده است . اما با توجه به اینکه انجام آنژیوگرافی اولیه به منظور باز نمودن رگ مسدود منوط به بودن تجهیزات و دستگاه آنژیوگرافی در کنارکادر درمانی حاذق می باشد و همچنین  با توجه به فراوانی و شیوع سکته های قلبی خصوصا در جوانان  نیاز مبرم به وجود یک دستگاه آنژیوگرافی دیگر در مجتمع آموزشی پژوهشی درمانی پیامبر اعظم که تنها بیمارستان مرجع استان می باشد غیر قابل انکار است. 

دکتر مهدی حسنی آزاددر ادامه افزود : لازم است حداقل دو دستگاه آنژیوگرافی هم زمان در این مجتمع  وجود داشته باشد تا در مواقعی که به دلیل  نقص های فنی احتمالی  دستگاه موجود از کار افتد و یا  دو بیمار سکته حاد قلبی هم زمان نیاز به آنژیوگرافی اولیه پیدا کردند حیات بیمار به خاطر کمبود تجهیزات به مخاطره نیفتد.

دکتر حسنی آزاد ضمن بیان این که در  حال حاضر تنها یک دستگاه آنژیوگرافی دراین مجتمع موجود و فعال می باشد که به تنهایی پاسخگوی نیاز استان نمی باشد گفت : پیگیری های لازم از جانب ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به منظور تخصیص و خرید دستگاه آنژیوگرافی دیگر انجام شده است که امید واریم در آینده نزدیک محقق گردد چرا که  بی گمان اضافه شدن یک دستگاه آنژیوگرافی دوم به این مجتمع تاثیر فراوانی در نجات جان و درمان بیماران سکته حادقلبی خواهد داشت .

وی در خاتمه مشارکت خیرین و ارگانهای تاثیر گذار را برای اضافه نمودن دستگاه های آنژیوگرافی دوم خواستار گردید و گفت: با توجه به شیوع بیماری های قلبی  خصوصا در جوانان و اهمیت موضوع و حفظ سلامت جامعه لازم است توجه ویژهای به بیماران قلبی شده وهمکاریهای مناسب جهت تامین دستگاه دوم با دانشگاه علوم پزشکی و این مجتمع صورت پذیرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید