خبر فوری

توجه به نیازهای دانش آموزان استثنایی اولویت آموزش و پرورش است/ یکهزار و 942 دانش آموزان استثنایی در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبر گزاری برنا در هرمزگان، دانش هاشمی پور در بازدید از مدارس استثنایی و دیدار با خانواده دانش آموزان استثنایی که به مناسبت هفته معلولان انجام شد،افزود: جامعه آماری دانش آموزان استثنایی استان هرمزگان در برگیرنده گروه های نابینا،ناشنوا،کم توان ذهنی،جسمی و حرکتی و اتیسیم است که 753 نفر آن را دختران تشکیل می دهند.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده در هفته معلولین اظهار داشت: بازدیداز مدارس استثنایی امید ، مهرجو و امیدوارشهر بندرعباس، دیدار با خانوادهای بی بضاعت دانش آموزان استثنایی بندرعباس و اجرای مراسم روز جهانی معلولین در مدارس استثنایی از اهم این برنامه ها بوده است.

مدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان همچنین تجلیل از دانش آموزان مقام آور در رشته های فرهنگی و ورزشی، تجلیل از مربیان ورزشی و فرهنگی دانش آموزان استثنایی و همچنین تجلیل از فرهنگیان معلول در مدارس استثنایی استان را از دیگر اقدامات آموزش و پرروش هرمزگان در این هفته برشمرد.

این مسوول  با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت ، بیان داشت: استفاده از آموزش و پرورش کیفی حق همه ی دانش آموزان از جمله دانش آموزان عزیز معلول است و مجموعه آموزش و پرورش استان تمامی تلاش خود را برای بهره مندی همه دانش آموزان و با هر شرایطی از آموزش و پرورش موثر و کیفی  به کار خواهد گرفت. وی  همچنین با اشاره به سختی کار معلمان استثنایی، عشق و علاقه را  رمز موفقیت آنان در این راه دانست و بر حمایت ویژه  از مدارس استثنایی تاکید کرد .

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان در ادامه خدمت رسانی آموزشی ،پرورشی و توانبخشی را از وظایف مهم آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد:تمام تلاش ها بر این است که بتوانیم خدمت صادقانه ای به این قشر از دانش آموزان عزیز ارائه نماییم چرا که اعتقاد داریم توجه به این دانش آموزان موجب تقویت انگیزه درآنان برای پیمودن مدارج عالی تحصیلی و بهره مندی از حرفه ی مناسب جهت خدمت به جامعه خواهد شد.

هاشمی پور یادآورشد: نگاه ما به مجموعه مدارس استثنایی بر این است که این دانش آموزان آینده سازکشور هستند و برای ایفای نقش خود در جامعه هیچ محدویتی نباید داشته باشند چراکه سرشار از نبوغ، استعداد و توانمندی هستند.

وی در پایان با قدردانی از زحمات اولیای دانش آموزان استثنایی خاطرنشان کرد: قطعا زحمات والدین باقیات و صالحات است و به دنبال این  هستیم که با مشارکت اولیای محترم و با یافتن راهکارهای مناسب، از حداکثر توانمندی این عزیزان بهره مند شویم و این ظرفیتها را  شکوفا سازیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید