خبر فوری

کیش نامزد میزبانی از مسابقه قهرمانی والیبال ساحلی آسیا شد

کیش – ایرنا – مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: این جزیره نامزد میزبانی مسابقه والیبال ساحلی بزرگسالان قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ساحلی ۲۰۲۱ شده است.

عزیرالله فرضی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جزیره پس از انصراف چین از میزبانی مسابقه والیبال ساحلی بزرگسالان قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ به علت شیوع کرونا این درخواست را ارایه کرده است.

وی اضافه کرد: با اعلام آمادگی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی اکنون میزبانی این رقابت ها از سوی کنفدراسیون آسیا به ایران واگذار شده و در صورت تصویب نهایی و عقد تفاهم نامه ، کیش میزبانی این رقابت‌ها را در خرداد ۱۴۰۰ با حضور ۲۳ کشور به عهده خواهد داشت .

وی افزود: همچنین احتمال می‌رود میزبانی رقابت های انتخابی المپیک با حضور هشت کشور نیز به میزبانی ایران و در جزیره کیش برگزار شود.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید