موج شدیدی از ابتلا به کرونا در هرمزگان پیش روی خواهیم داشت

هرمزبان – استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه موج شدیدی از ابتلا به کرونا را در استان پیش روی خواهیم داشت، گفت: اگر مراقبت و همکاری نباشد به مدت طولانی و ماه ها درگیر این موج خواهیم بود.

فریدون همتی شامگاه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: متاسفانه به دلیل ترددهای غیرضروری پیش از تعطیلات نوروزی، کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی ها و مراسم‌های عروسی و ختم، تعداد مبتلایان به کرونا و همچنین مراجعه افراد به بیمارستان‌ها در هرمزگان درحال افزایش است و تعداد فوتی های ناشی از کرونا طی هفته اخیر ۲ برابر بیشتر از هفته قبل بوده است.
وی ادامه داد: علاوه بر آن در زمان تعطیلات نوروزی نیز میزان ترددهای درون استانی از شهرها به روستاها افزایش یافته و همچنین مسافرانی از بیرون به هرمزگان  و از درون به استان‌های دیگر سفر کردند.
استاندار هرمزگان از مردم استان خواست همانند گذشته با جدیت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی، پرهیز از تجمع، دورهمی و مراسم‌ها را رعایت کنند و به طور قطع با همکاری مردم می‌توانیم این موج از بیماری کرونا در استان را مهار و کنترل کنیم.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های متناسب با وضعیت شهرستان‌های نارنجی و زرد در هر کدام از این شهرستان‌ها از جمله در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، صنفی، خدماتی و دستگاه‌ها و ادارات، اجرایی می‌شود.

دورکاری ۵۰ درصد کارکنان هرمزگان در شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا

استاندار هرمزگان با اشاره به دورکاری ۵۰ درصد کارکنان اداره‌ها در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی شیوع کرونا، اظهارداشت: در شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم، اداره‌های ارائه ‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسوول نسبت به کاهش حضور تا یک سوم کارکنان خود اقدام کنند و در سایر اداره‌ها ارائه خدمات با حضور ۵۰ درصد کارکنان انجام خواهد شد.
همتی اضافه کرد: همچنین در این شهرستان‌ها مشاغل گروه سه و چهار تعطیل هستند و سایر مشاغل سطح یک و ۲ باید با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کنند.
  وی ادامه داد: تا زمان خروج از این وضعیت، ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم و همچنین ورود خودروهای شخصی پلاک بومی این شهرستان‌ها به سایر شهرها ممنوع است.
استاندار هرمزگان با اشاره به دورکاری یک سوم کارکنان اداره‌ها در شهرستان‌های با وضعیت زرد شیوع کرونابیان داشت: سایر شهرستان‌های هرمزگان که در وضعیت زرد کرونا قرار دارند، فقط مشاغل گروه چهار تعطیل خواهند بود و کارکنان اداره‌های ارائه ‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با ماموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر اداره‌ها ارائه خدمات با حضور دو سوم کارکنان انجام خواهد شد.
همتی یادآور شد: همچنین ممنوعیت تردد شبانه خودروها در تمامی شهرستان های هرمزگان، از ساعت ۲۲ تا سه بامداد اعمال می‌شود.
وی از مردم خواست تا جایی که مقدور است از مراجعه حضوری به اداره‌ها و دستگاه ها خودداری کنند و از طریق میز خدمت الکترونیکی و اینترنتی که دستگاه ها برای ارائه خدمات فراهم کرده‌اند، کارها و امور مربوطه را پیگیری کنند.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: با وجود دورکاری کارکنان با توجه به شرایط موجود شیوع کرونا، اما هیچ کاری نباید معطل و یا کند شود و در سال جاری نیاز به تلاش بیشتری برای دستیابی به اهداف و تحقق برنامه ها داریم.

افراد مبتلا به کرونا در قرنطینه بمانند
استاندار هرمزگان افزود: افرادی که مبتلا به کرونا هستند، از نظر قانونی و شرعی بر آن‌ها واجب است که در قرنطینه بمانند.
همتی ادامه داد: مردم این امر را به طور جدی رعایت کنند و در صورت رعایت نکردن قرنطینه، جان دیگران و سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازند.
وی اظهارداشت: طرح شهید سلیمانی، توسط بسیج و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با دقت و جدیت اجرا خواهدشد و کنترل و نظارت لازم  بر قرنطینه افراد مبتلا به کرونا صورت می‌گیرد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: در دستگاه‌های اجرایی، اداره ها، بنگاه‌های اقتصادی، اصناف و هر نوع مکان فعالیت و اشتغال باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد و ضدعفونی محیط های عمومی نیز توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام شود.
در حال حاضر شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر و قشم در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند و سایر شهرستان های استان نیز در وضعیت زرد هستند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید