خبر فوری

درخواست روحانی از چین برای تامین بیشتر واکسن کرونا

رییس جمهوری در دیدار با وانگ ایی، وزیر امور خارجه چین، به موفقیت های دو کشور در امر مقابله با ویروس کرونا از جمله تولید واکسن برای مهار این پاندمی خطرناک اشاره و خواستار همکاری دو کشور در زمینه تولید واکسن مشترک شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسن روحانی رییس جمهوری دیدار با «وانگ ایی» وزیر امور خارجه چین با بیان اینکه در این سفر سندی امضاء خواهد شد که چشم‌ انداز رابطه ۲۵ ساله ایران و چین را روشن و مشخص می‌کند، اظهار داشت: در خصوص واکسن کرونا افزایش همکاری های دو کشور ضروری است و خواهان تهیه و تأمین واکسن بیشتری از چین هستیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به موفقیت های دو کشور در امر مقابله با ویروس کرونا از جمله تولید واکسن برای مهار این پاندمی خطرناک، همکاری و به اشتراک گذاشتن تجربیات در این زمینه بویژه همکاری در زمینه تولید واکسن مشترک را مورد تاکید قرارداد.

>>> بیشتر بخوانید؛

روحانی: سند ۲۵ ساله، چشم انداز رابطه ایران و چین را مشخص می کند

وانگ ائی وزیر امور خارجه چین نیز در خصوص مقابله با بیماری کووید ۱۹ و واکسن کرونا نیز گفت:  چین در تأمین واکسن کرونا در کنار ایران خواهد بود و قطعاً در این خصوص با ایران همکاری مؤثر خواهد کرد و با توجه به اینکه واکسن کرونا یک محصول عمومی بین‌المللی و بهداشتی است و تأمین و ارایه آن به ایران باید به عنوان یک اقدام بشردوستانه تلقی شود.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: براساس توافقات به عمل آمده در آینده، مقدار بیشتری از واکسن کرونا را در اختیار ایران قرار خواهیم داد و ایران در اولویت ما برای ارایه واکسن است.

۲۱۶۲۱۹

منبع: خبرآنلاین

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید