خبر فوری

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه توسعه فعالیت‌های جهادی، تربیتی، دانشجویی در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت بین معاونت آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا این تفاهمنامه در راستای عمل به مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه تعلیم و تربیت و در راستای تربیت‌ معلم تراز انقلاب اسلامی و به‌منظور ایجاد و گسترش زمینه‌های همکاری تربیتی دانشجو معلمان بسیجی دانشگاه فرهنگیان با مدارس سراسر کشور، بین وزارت آموزش‌وپرورش با نمایندگی معاونت آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان بسیج دانشجویی منعقد شده است.

موضوع این تفاهم‌نامه توسعه فعالیت‌های جهادی، دانشجویی، با محوریت فعالیت‌های جهادی تربیتی در مدارس سراسر کشور با توجه به نیاز، امکانات و اقتضائات طرفین و تبادل دانش و تجربیات مابین معلمان و دانشجو معلمان است.

از اهداف این تفاهمنامه تقویت بنیه علمی دانش آموزان مناطق محروم و مستضعف در راستای تحقق عدالت آموزشی، تقویت نظام آموزش‌وپرورش رسمی و بسترسازی جهت تعمیق هویت دینی و انقلابی نسل جوان جامعه، تقویت روحیه مشارکت و خردورزی و ارتقای جایگاه مدرسه به‌عنوان کانون‌های تربیتی محله، توانمندسازی دانشجو معلمان جهت تحقق اهداف برنامه درسی کارورزی و تمرین معلمی، مشارکت فعال آموزش‌ و پرورش در مواجهه با نیازهای فوری و عمومی جامعه از قبیل شیوع بیماری‌های فراگیر، زلزله، رفع بی‌سوادی، حاکمیت قانون و مقررات، حفظ پاکیزگی محیط‌ زیست، خدمت به محرومان، حرکت‌های خیرخواهانه مردمی و انقلابی از طریق برگزاری دوره‌ها، اردوهای آموزشی و توجیهی برای آماده‌سازی مربیان و دانش آموزان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، از دیگر اهداف این تفاهمنامه، توانمندسازی دانش آموزان ساکن مناطق محروم، روستاها، حاشیه شهرها، عشایر کوچ‌نشین و مناطق دوزبانه با نیازهای ویژه با تأکید بر ایجاد فرصت‌های آموزشی متنوع و باکیفیت و توسعه، ترویج و تقویت فرهنگ و روحیه جهادی در بین دانشجو معلمان و معلمان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید