خبر فوری

کیش در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارد

کیش – ایرنا – سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: این جزیره هم اکنون در وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس قرار گرفته و لازم است پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته توسط افراد به ویژه مسافران رعایت شود.

محمدرضا رضانیا عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به این وضعیت، نهادها و دستگاه‌های عضو شورای سلامت نظارت بر بازار و اصناف و فعالان گردشگری جزیره را تشدید کرده‌اند تا بتوانیم رشد شیو ع ویروس را کنترل کنیم.

وی، با  بیان این که در ۱۰ روز منتهی به یک فروردین با سکانس گیری ۲۰ نمونه ارسالی به هرمزگان ۱۶ مورد کرونای انگلیسی شناسایی شده است اضافه کرد: در این ایام روزانه با شناسایی پنج مبتلا ، آمار بستری بیمارستان کیش در ۲ هفته گذشته هم اکنون به ۱۷ نفر افزایش یافته است.

رضانیا افزود: تا کنون سه هزار و ۴۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در سطح جزیره کیش شناسایی شده که اکنون سه نفر در بیمارستان بستری هستند و ۲ نفر در نقاهتگاه و ۷۱ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه شورای سلامت کیش به منظور حفظ سلامت مردم و گردش چرخ اقتصادی جزیره محدودیت را بجای اعمال ممنوعیت انتخاب کرده است یادآور شد: مهمترین نگرانی شورای سلامت و ستاد ملی ملی کرونا افزایش شیوع ویروس جهش یافته کرونا (کرونای انگلیسی) است چراکه این گونه در فضای باز و سر پوشیده با سرعت بیشتر نسبت به انواع دیگر ویروس انتقال پیدا می‌کند.

جزیره کیش یکی از چهار مناطق گردشگر پذیر جنوب غرب آسیا بوده که همه ساله حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گردشگر پذیرش می‌کرد که در سال گذشته به حداقل ممکن رسیده است.

پذیرش مسافر کیش در تعطیات عید نوروز سال ۱۴۰۰ نیز به نسبت نوروز سال ۱۳۹۸ (قبل از شیوع کرونا) حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید