خبر فوری

کسب رتبه برتر دادگستری هرمزگان در کاهش پرونده‌های معوق

هرمزبان – رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: دادگستری این استان با تعیین تکلیف ۹۷ درصد از پرونده های معوق رتبه برتر کشور را کسب کرد.

علی صالحی روز شنبه به رسانه ها اعلام کرد: در راستای اجرای دستورالعمل صادره از سوی ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم تعیین تکلیف فوری پرونده های معوق در سراسر کشور، در استان هرمزگان نیز در یکسال اخیر با تشکیل گروه‌های جهادی به صورت تخصصی و همراه با تحلیل داده های آماری و بررسی میزان پیشرفت هر حوزه به این موضوع پرداخته شد.
وی ادامه داد: با تقویت روحیه تعامل و احساس مسئولیت به ویژه در دوران تحول قوه قضاییه، این اقدامات موجبات تکریم ارباب رجوع، کاهش اطاله دادرسی و افزایش رضایت مردم را فراهم می سازد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان، مدیریت پرونده های مهم، جهت دهی درست و ارجاع دقیق را از عوامل سرعت دهنده به روند رسیدگی به پرونده های قضایی عنوان کرد.
 صالحی اضافه کرد: به همین منظور دبیرخانه پرونده های مهم در دستگاه قضایی استان راه اندازی شده است و این گروه از پرونده ها از بدو تشکیل تا اجرای کامل حکم تحت نظارت مستمر و هدفمند قرار دارند.
وی درپایان ابرازداشت: در راستای عمل به سیاست‌های راهبردی قوه قضاییه، صیانت از حقوق شهروندی و اعمال نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی شهروندان، امسال تعداد ۴۸۸۲ نشست ملاقات مردمی توسط مسوولان قضایی هرمزگان برگزار شده و  ۶۴ نفر از شهروندان مطالبات خود را مطرح کردند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید