خبر فوری

روستای دیرستان قشم قرنطینه شد

قشم- هرمزبان – فرماندار شهرستان قشم گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در روستای دیرستان قشم، با همکاری پاسگاه، بسیج، این روستا به طور کامل قرنطینه شد.

علیرضا نصری شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران افزود: پس از اعلام شبکه بهداشت و درمان مبنی بر نمونه گیری از ۵۰ نفر از اهالی روستای دیرستان و مثبت شدن نمونه ۱۵ نفر، جلسه اضطراری ستاد مدیریت بیماری کرونا در مرکز بخش شهاب تشکیل شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا، فعالیت‌های صیادی و گردشگری در اسکله کندالوی قشم نیز متوقف شد.

رئیس ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهرستان قشم تصریح کرد: اعلام وضعیت هشدار از بلندی مساجد روستا و بازرسی از صنوف روستا انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: متاسفانه نتیجه نمونه  ۵ نفر از مردم روستای دیرستان حاکی از درگیری با کرونا جهش یافته است.

نصری افزود: برگزاری عروسی و شرکت در تجمعات مغایر با دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به شیوع ویروس در بین افراد روستا شده است.

وی با تقدیر از تلاش های شبکه بهداشت و درمان، تاکید کرد: مهم‌ترین راه رهایی از این بیماری، رعایت شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد کروناست.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت و به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید