خبر فوری

می توان کاشت درخت را جایگزین بوی تعفن خورهای شهر بندرعباس کرد

می توان کاشت درخت را جایگزین بوی تعفن خورهای شهر بندرعباس کرد

هرمزبان – نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: می‌توان کاشت درختان را جایگزین بوی تعفن و آزاردهنده خورهای شهر بندرعباس که مردم و گردشگران را آزار می‌دهد، کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز(۱۵ اسفندماه) در جمع نمازگزارن بندرعباسی، افزود: ۲۷ رجب سالروز مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری و سرآغاز هدایت بشر و راه دین مبین اسلام است که باید این روز بسیار بزرگ را ارج نهاد.
وی با اشاره به اینکه ۲۷ رجب طبق روایت‌ها مقام و جایگاه رفیعی دارد، بیان کرد: دراین شبانه روز بر احیا، مناجات و راز و نیاز با خداوند، غسل کردن، خواندن زیارتنامه حضرت رسول (ص) و حضرت علی(ع) و روزه گرفتن که آن را معادل ۷۰ سال می‌دانند، بسیار سفارش شده است.
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری برلزوم کاشت درختان مثمر و بارده تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها باید اقدام به کاشت درختان مثمر کنند و این فرهنگ را ترویج دهند.
عبادی زاده با انتقاد از کاشت درختان غیرمثمر در فضای سبز شهری و حاشیه خیابان‌ها یادآورشد: درختان غیرمثمر که کاشت آن بسیار درشهر بندرعباس دیده می‌شود، متاسفانه با ریشه زدن در زیرزمین موجب هدررفت آب، از بین رفتن ساختمان‌ها و همچنین گیرکردن در لوله‌های فاضلاب می‌شود.
وی ادامه داد: می‌توان کاشت درختان را جایگزین بوی تعفن و آزاردهنده خورهای شهر بندرعباس که مردم و گردشگران را آزار می‌دهد، کرد.
خطیب جمعه بندرعباس اظهار کرد: باید همچون شهر شیراز از درختان مثمر همچون نارنج استفاده کرد و علاوه براینکه جلوه ی زیبایی را در فصل بهار ایجاد کرده، موجب عطر دل انگیز در فضای شهر و جذب مسافران و گردشگران می‌شود.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان همچنین به سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای خوبی که در مساجد بعد از انقلاب شکل گرفته، ایجاد همین کانون‌ها بوده   و نباید از برکت این نعمت بی‌بهره باشند.
عبادی زاده با اشاره به اینکه جایگاه هرمزگان به لحاظ داشتن کانون‌های مساجد در کشور مناسب است، ادامه داد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باعث شده که جوانان حضور پررنگ تری در این سنگر عبادی داشته باشند و به فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند.
وی اضافه کرد: ائمه جمعه و جماعات و هیات امنای مساجد باید این کانون‌های فرهنگی وهنری را در همه مساجد راه اندازی کنند و باید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و کانون‌های مساجد استان در این زمینه سرمایه گذاری شود.
امام جمعه بندرعباس همچنین در خطبه نخست به آسیب موسیقی حرام در جامعه اشاره کرد وگفت: نباید به سادگی از کنار موسیقی و غنای حرام گذر کرد بلکه باید جلوی این گونه موسیقی‌های تحریک برانگیز که دور ازشان اسلام و مسلمین است، گرفته شود.
وی گفت: اسلام با موسیقی حلال مشکلی ندارد اما باید در مقابل موسیقی حرام به عنوان یک امر مضر در جامعه، موضع گرفت.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید