خبر فوری

لزوم آموزش و ترویج فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه ترویج و آموزش داده شود، اظهار داشت:تقویت بنیه اعتقادی مهم‌ترین راهکار برای ایستادگی در برابر تهدیدات تکنولوژی و فناوری است.

وی در ادامه ،با ببان اینکه خانواده اساسی ترین و پایدارترین نهاد جامعه است،بیان داشت:اگر در خانواده مشکلی وجود داشته باشد نتیجه آن به جامعه ضربه وارد می‌کند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اهمیت تربیت فرزندان بر اساس سبک زندگی اسلامی،تصریح کرد: یکی از مهمترین کارکردهای خانواده عامل تربیتی است و اگر بخواهیم در تربیت فرزندان خود موفق باشیم باید سبک دین و قرآن را اجرا کنیم.

انصاری راد با بیان اینکه انتخاب همسر و تربیت فرزندان نیازمند علم است،گفت:دین مبین اسلام برای زندگی و تحکیم خانواده برنامه دارد و اگر خانواده بخواهد در آسیب های اجتماعی مصون بماند باید نسبت به مسائل تربیتی فرزندان آگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خانواده ها در عصر حاضر به شدت تحت تاثیر عومل محیطی هستند،افزود:با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و با توجه به تاثیر گذاری مستقیم آن بر روی خانواده باید بر روی آموزش خانواده‌ها در استفاده از فناوری برنامه‌ریزی کرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه به فواید تکنولوژی در سطح جامعه امروزی اشاره‌کرد و افزود:قابل دسترسی آسان و عمومی بودن، تسهیل امور تجاری و تبادل اطلاعات، صرفه جویی در مصرف زمان و انرژی و سهولت در خدمات دولتی و بانکداری الکترونیکی از مهم‌ترین فواید تکنولوژی و فناوری هستند.

انصاری راد با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی آسیب‌هایی در سطح جامعه نیز دارد، ابراز داشت: دشمنان دین اسلام از طریق تکنولوژی بویژه ماهواره و شبکه‌های اجتماعی برای تغییر تفکر جوانان کار می‌کنند و باید بدانیم کرد در صورتی که ماهواره وارد خانه شود نباید انتظاری برای رعایت حجاب و عفاف فرزندان خود باشیم.

وی افزود: تاثیرگذاری بر روی باورهای دینی، پخش فیلم‌های غیر اخلاقی و مستهجن، تبلیغ تجمل‌گرایی و گرایش به مدهای گوناگون، تشویق به شیطان پرستی و زندگی حیوانی، عادی جلوه دادن گناه و شکستن حرمت و حریم خانواده که نتیجه آن افزایش طلاق در جامعه است از دیگر آسیب‌های تکنولوژی در جامعه است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی در جامعه ترویج و آموزش داده شود،افزود: تقویت بنیه اعتقادی مهمترین راهکار برای ایستادگی در برابر تهدیدات تکنولوژی و فناوری است.

انصاری راد افزود: نظارت خانواده‌ها بر میزان استفاده فرزندان از ابزار تکنولوژی،آگاه‌سازی در مورد آسیب‌های اجتماعی شبکه های موجود در فضای مجازی، پرکردن اوقات فراغت فرزندان و ایجاد فضایی عاطفی در منزل از مهم‌ترین راهکارهای مقابله در برابر آسیب‌های تکنولوژی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید