خبر فوری

موسوی‌لاری: چرا مرزهای ما باید توسط نیروی نظامی کنترل شود!؟ / درخواست جالب "بشار اسد" از رسانه‌ها درباره تبلیغات آشپزی

خیانت‌بار بودن اظهاراتی مثل “سرزنش مرزبانی نظامی کشور” حتما کمتر از جمله “دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه دنیای موشک‌ها! ” نیست.

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان – «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

درخواست جالب “بشار اسد” از رسانه‌ها درباره تبلیغات آشپزی

موسوی‌لاری: چرا مرزهای ما باید توسط نیروی نظامی کنترل شود!؟ / درخواست جالب "بشار اسد" از رسانه‌ها درباره تبلیغات آشپزی

رئیس‌جمهور بشّار اسد در یک نشست با اصحاب رسانه کشور سوریه، درباره مشکلات اقتصادی این کشور و تلاش برای ارائه چشم‌اندازهای بهتر گفت‌وگو کرده است.

به گزارش الجزیره عربی، او همچنین از رسانه‌ها خواسته است که تبلیغات مربوط به غذا و آشپزی را متوقف کنند تا مردمی که دچار مشکل اقتصادی هستند و به این غذاها دسترسی ندارند دچار مزاحمت و عذاب روحی نباشند. [+]

***

*دستور جالب و قابل تأمل رئیس‌جمهور اسد در حالی است که کشور سوریه با وجود اینکه سال‌ها درگیر یک جنگ بزرگ شد اما اقتصاد این کشور با کمک متحدان بزرگ سوریه دچار فروپاشی و اضمحلال نشد و جمهوری سوریه توانست ساخت اقتصاد نوین خود را بر ویرانه‌های جنگ آغاز کند.

تجربه جهانی و تجربه تاریخی نشان می‌دهد کشورهایی که پس از جنگ‌های بزرگ دچار فروپاشی یا شکست نشوند؛ می‌توانند در بحث اقتصادی نیز رشد خود را مجددا آغاز کنند. زیرا اقتصاد ملی یک کشور نتیجه همبستگی ملی است و در کشورهای پیروز جنگ نیز همبستگی ملی یک عامل به شدت تقویت شده است.

مسئله‌ای که در بحث خواسته رئیس‌جمهور اسد باید بعنوان یک عبرت مورد تأمل قرار گیرد اینست که در ایران اسلامی با اینکه مشکل غذا و گرسنگی وجود ندارد و ایران در رتبه سیرترین کشورهای جهان نیز قرار دارد [1] اما شاهدیم که عده‌ای بصورت هر روزه بر گرسنگی مردم ایران تأکید دارند!

بدیهیست که اگر با عوامل این دروغ‌پردازی‌ها برخورد و در مثبتات اقتصادی بزرگ ایران ذکر نشود؛ کشور دچار “اعتراض ظالمانه” و تخریب فضای ذهنی خواهد شد.

مقوله‌ای که از آن با عنوان فتنه یاد می‌شود و می‌تواند آسیب‌هایی را برای حاکمیت قوی و مستقر کشور ایجاد کند.

*در نوشتن این بخش، از استوری اینستاگرامی “سجاد اسلامیان” از فعالان فرهنگی نیز الهام گرفته شده است.

***

نگاهی به “شخصیت شاه‌سلطان‌حسینی” یک جریان خاص سیاسی

موسوی‌لاری: چرا مرزهای ما باید توسط نیروی نظامی کنترل شود!؟

موسوی‌لاری: چرا مرزهای ما باید توسط نیروی نظامی کنترل شود!؟ / درخواست جالب "بشار اسد" از رسانه‌ها درباره تبلیغات آشپزی

عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و از فعالان ستادی جریان چپ به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران اظهار کرده است:

“چرا باید مرزهای ما همیشه از طریق نیروهای نظامی کنترل شود؟ چرا نباید مفاهمه با مردم زمینه ساز امنیت مرزها باشد و ما بخواهیم از قوه قهریه استفاده کنیم؟ “[2]

***

*مذمت مرزداری و کنایه زدن به حفاظت از خاک یک کشور توسط نیروی نظامی یا از سر جهالت است و یا از روی عداوت و خیانت.

و البته با توجه به سابقه آقای لاری بعید است ایشان نداند که چه می‌گوید!

جالب است که در سابقه اصلاح‌طلبان نیز مباحثی مثل “نامه 2003″، مذاکره بر سر تجزیه جزایر ایرانی [3] و یا گرا دادن به دشمن خارجی [4] نیز وجود دارد که آقایان گاهی در قبال بیان و یادآوری این سوابق وطن‌فروشانه و نگاه متسامح نسبت به خاک کشور، “نمایش شوریدن” برگزار می‌کنند.

اما مسئله اینجاست که این پرونده قطور آنقدر برگه‌های متعددی دارد که هرکدام را تکذیب و هرکدام را با هجمه مواجه کنند اما به هر حال این “شخصیت شاه‌سلطان‌حسینی” گاه در جایی مثل آنچه که موسوی لاری اظهار کرده است عیان می‌شود و راه را بر انکار می‌بندد.

“مرز” و خاک به مثابه ناموس یک کشور است که یلگی و رها شدن آن به مثابه بی‌ارادگی حاکمیت و سستی مردم تعبیر خواهد شد.

بماند که اساسا نه در زمان کنونی و نه در طول تاریخ، هیچ کشور و حتی هیچ قبیله‌ای نبوده است که از حیطه سرزمینی خود با جدیت تمام و قوه قهریه محافظت نکند.

فلذا به نظر می‌رسد خیانت‌بار بودن چنین اظهاراتی حتما کمتر از جمله خیانت‌آمیز “دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه دنیای موشک‌ها! ” نیست.

درباره اظهارات عجیب موسوی لاری بیان این نکته ضروریست که انتظار تقیّد به خاک و وطن‌دوستی از جریانی که یک روز دست به تحریم انتخابات می‌زند، روز دیگر فتنه می‌کند و روز بعد هم به رویارویی با اصل نظام برمی‌خیزد؛ یک انتظار بیهوده و ساده‌لوحانه است…

***

1_ mshrgh.ir/944980

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1498714

3_ mshrgh.ir/1184583

4_ khabaronline.ir/news/442361

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید