خبر فوری

بازگشایی اولین کانون طناب زنی دانش آموزی کشور/سنجش ثانویه قد و وزن دانش آموزان در اسفندماه

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره روند اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان(کوچ) گفت: در ماه پایانی سال به منظور ارزیابی این طرح، سنجش ثانویه ای از دانش آموزان خواهیم داشت. آموزش ها و مداخلات لازم برای دانش آموزان شناسایی شده دارای چاقی و اضافه وزن و همچنین لاغری در حال انجام است.

مهرزاد حمیدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه میثاق ما در آموزش و پرورش اجرای سندتحول بنیادین است اظهار کرد: ترجمه سند سخت نیست. سندتحول یعنی به ساحت های تربیتی دانش آموزان کل کشور توجه کنید. جمعیت هدف ما در تربیت بدنی ۱۴ میلیون نفر است و باید به ۱۴ میلیون نفر خدمات ارائه کنیم.

وی افزود: باید از فعالیت های ملی به سمت فعالیت های مدرسه ای حرکت کنیم. اجرای سند یعنی المپیاد درون مدرسه ای، کانون های درون مدرسه ای و ورزش صبحگاهی؛ اجرای سند یعنی خدمات ورزشی مفرح را جایی ببریم که مخاطب داریم. به همین علت تلاش کردیم همه بودجه ورزش را به سمت مدرسه برده و فقط در ستاد هزینه نکنیم.

سه ساعت به درس تربیت بدنی اضافه شده

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هر فعالیتی می کنیم باید آثار و منافع آن به دانش آموز برسد گفت: باید از این نسل حراست کنیم و آنها را شاد و سالم نگه داریم. تعلیم و تربیت کنکور زده بچه های ما را متوازن بار نمی آورد. باید این نسل را در تمام ابعاد وجودی به صورت متوازن تربیت کنیم. سه ساعت به درس تربیت بدنی اضافه شده که نشان دهنده اهمیت آن است. همچنین در چندماه گذشته بیش از ۴۰۰ سالن ورزش افتتاح شده است.

وی افزود: بالاخره روزی کرونا از بین می رود و بچه ها به مدرسه برمی گردند و تشنه فعالیت هستند، به همین خاطر لازم است زمینه را برای حضور آنها مهیا کنیم. دانش آموزان ما کم تحرک هستند و باید مدرسه را برای انجام فعالیت های حرکتی، پویا و فعال نگه داریم.

افتتاح اولین کانون طناب زنی دانش آموزی کشور در شهر قدس

حمیدی همچنین با اشاره به افتتاح اولین کانون طناب زنی دانش آموزی کشور در شهر قدس که چندماه قبل قول آن را به گروه «پرواز» که در برنامه عصر جدید حضور داشتند، داده بود گفت: طناب زنی یک فعالیت حرکتی ساده است اما هماهنگی چشم، دست و پا و تناسب اندام ایجاد می کند و آمادگی جسمانی را بالا می برد و یک ورزش کامل است. آمادگی هوازی قلب و عروق را بالا می برد و نظم فکری ایجاد می کند. امیدواریم کانون های طناب زنی مدارس کشور، توسعه یابند.

سنجش ثانویه قد و وزن دانش آموزان در اسفندماه

صدور کارنامه برای بررسی وضعیت جسمانی دانش آموزان

حمیدی در ادامه درباره روند اجرای طرح کنترل چاقی دانش آموزان(کوچ) نیز توضیح داد و گفت: در ماه پایانی سال به منظور ارزیابی این طرح، سنجش ثانویه ای از دانش آموزان خواهیم داشت. آموزش ها و مداخلات لازم برای دانش آموزان شناسایی شده دارای چاقی و اضافه وزن و همچنین لاغری در حال انجام است.

وی افزود: علاوه بر ارائه آموزش های لازم به خانواده ها از سوی نیروهای آموزش دیده ما در سطوح مختلف، برای همه دانش آموزان یک کارنامه صادر می کنیم تا مشخص شود در نمیسال اول تحصیلی وضعیت جسمانی شان چگونه بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید