خبر فوری

اورژانس اجتماعی به‌زودی در بندرلنگه راه‌اندازی می‌شود

⁠فاطمه پوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه در حوزه غرب استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در روز معلولین، اظهار داشت: در این روز با حضور در منازل معلولین با معلول تحت پوشش این اداره و خانواده‌ی آن‌ها دیدار و گفت‌وگو کردیم و از نزدیک با مشکلات این عزیزان آشنا شدیم و برای حل آن‌ها اقدام نمودیم و همچنین از دیگر برنامه‌های این روز می‌توان به برگزاری مسابقات و سرگرمی همراه با اهدای جوایز اشاره کرد.

وی با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه امور اجتماعی گفت: در حوزه امور اجتماعی، خدمات نقدی و غیرنقدی به صورت ماهیانه، پرداخت وام‌های خود اشتغالی و توزیع کالاهای بهداشتی و خوراکی برای نیازمندان و زنان سرپرست خانوار را داشته‌ایم.

سرپرست اداره بهزیستی و توانبخشی بندرلنگه اضافه کرد: در حوزه توانبخشی (معلولین جسمی حرکتی و ذهنی و روانی) خدماتی شامل واریزی مستمری، واریز کمک هزینه مسکن به صورت بلاعوض، کمک هزینه درمان، خدمات و لوازم بهداشتی، واریز حق پرستاری برای معلولین قطع نخاعی را انجام داده‌ایم.

پوریان با اشاره به وظایف این اداره در حوزه پیشگیری تصریح کرد: وظایف ما در حوزه پیشگیری، شامل پیشگیری از اعتیاد، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی است و همچنین در خصوص اعتیاد، نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد موجود در سطح شهر، آموزش در زمینه‌ی پیشگیری از اعتیاد، اعطا وام فنی و حرفه‌ای به متقاضیان از فعالیت‌های این اداره بوده است.

وی یادآور شد: دو مرکز غیردولتی موجود در شهرستان از طرف این اداره دارای مجوز لازم برای ارائه هر گونه خدماتی به معلولین هستند و به صورت غیرمستقیم و با نظارت این اداره فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره بهزیستی بندرلنگه در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بندرلنگه، گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای پیشگیری از هر گونه آسیب‌های موجود در جامعه را با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها را در مراکز مختلف داشته‌ایم و همچنین رایزنی‌های لازم با نهادهای اجرایی در سطح شهرستان برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در سطح شهر انجام شده که امید است با راه‌اندازی این اورژانس اجتماعی شاهد اتفاقات کمتری در حوزه‌ی آسیب‌های اجتماعی باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید