خبر فوری

وزیر آموزش و پرورش: امام راحل در عرصه یادگیری تحولی عظیم ایجاد کردند

شهرری – ایرنا – وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزه‌های امام راحل عمیق و تاثیرگذار است، گفت: امام خمینی (ره) تحولی بزرگی در عرصه یادگیری کشور و جهان ایجاد کردند.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری دختران امروز که در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب با علم دینی و قدرت آموزشی خود توانست جامعه سرگشته، حیران، تحقیر شده و ناتوان را به جمعیتی مهم، تأثیرگذار و مقتدر تبدیل کند.
وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین آموزه هایی که امام راحل دنبال می کرد، توجه دادن به قدرت و توانایی عظیم انسانها بود، افزود: ایشان به ما آموخت آنهایی که به انسان‌ها سلطه یافته اند و انسانها را در مسیر امیال پست و حیوانی خود اسیر کرده اند و حقوق‌شان را نادیده می‌گیرند، ناتوان ‌تر از آن هستند که در برابر اراده انسان آگاه و هوشیار قد علم کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: امام راحل به ما آموخت آن زمانی که انسان به پا می‌خیزد و آگاه می شود و توانمندی ‌های خود را باور می کند همه قدرت های پوشالی رنگ می‌بازند.
حاجی میرزایی با بیان اینکه امام راحل، جمهوری اسلامی را پایه گذاری ولی بیش از پیش بنای یادگیری جامعه را متحول کرد، ادامه داد: ایشان یک معلم به معنای تمام بودند.
وی با اشاره به اینکه بنایی که هر معلم با توجه به آگاهی و علمی که دارد استوار تر، پایدارتر، مستحکمتر و عمیق‌تر از هربنای دیگری است، اضافه کرد: نوع یادگیری است که کیفیت و کمیت یک جامعه را تعیین می کند و نهادها را سبب می شود و تغییرات را سازمان می‌دهد.
وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: وضعیت جامعه مرهون کیفیت یادگیری اعضای آن جامعه در سطح فردی و هم اجتماعی است، یادگیری موجب تمایزات میان انسان ها و جوامع از حیث تاثیر گذاری و تاثیرپذیری، توانمندی و ضعف، استقلال ‌و وابستگی، درماندگی و استیصال و تعالی و پیشرفت ایجاد می کند.
حاجی میرزایی جریان یادگیری را مهمترین علت تمایز جوامع بشری از یکدیگر برشمرد و گفت: معلمان رهبران یادگیری جوامع هستند، تمامی تغییرات منبعث از  یادگیری است که عمیق، پایدار و استوار می شود بدین سبب است که امام راحل شغل معلمی را شغل انبیاء می دانستند.
وی با اشاره به آیاتی از سوره «قلم»تاکید کرد: خداوند و انبیای الهی معلمان بشریت هستند؛ امام راحل نیز یک معلم بود، زیرا معلم تاثیر بسزایی در شکل گیری شخصیت افراد جامعه برعهده دارد.
حاجی میرزایی یادآور شد: معلم فرهنگ‌ساز، تمدن ساز، سامان دهنده و تسهیل کننده جریان یادگیری در جوامع بشری است.
این مسئول در بخش دیگر از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: وقتی از جایگاه زن صحبت می‌کنیم، از تاثیرگذارترین فرد در شکل گیری شخصیت انسان‌ها در جامعه صحبت می کنیم.
حاجی میرزایی با تبریک ایام الله دهه فجر یادآور شد: امام راحل یک شخصیت بزرگ، یک فقیه، عارف، مجتهد، عالم و سیاستمدار بود که با ویژگی‌های بارز شخصیتی و مدیریتی خود یک رهبر انقلابی تمام عیار و محبوب شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش ایرنا، آیین اختتامیه اولین “جشنواره فرهنگی و هنری دختران روز پنجشنبه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و با حضور سید حسن خمینی، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، معصومه ابتکار معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از مدیران و کارکنان مناطق مختلف ادارات آموزش پرورش در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.
همچنین در پایان این مراسم از تعدادی از فعالان “جشنواره فرهنگی و هنری دختران امروز” با اهدای لوح تقدیر شدند.

حاضران در این جشنواره با آرمانهای امام راحل تجدید میثاق کردند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *