خبر فوری

درخواست داوطلبان دستیاری از وزیر بهداشت برای تغییر زمان برگزاری آزمون

جمعی از داوطلبین آزمون دستیاری خطاب به وزیر بهداشت در مورد تغییر زمان آزمون دستیاری دوره ۴۸ بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار سلامت پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، جمعی از داوطلبین آزمون دستیاری خطاب به سعید نمکی، وزیر بهداشت در مورد تغییر زمان آزمون دستیاری دوره ۴۸ بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: ابتداً به نیابت از همکاران به شخص شما و تمامی مسئولین زحمتکش و خدوم، مدافعان خط مقدم سلامت از پزشکان، پرستاران و سایر اقشار زحمتکش حوزه سلامت خسته نباشید عرض می‌کنیم و از خداوند متعال تقاضا داریم که پاداش عظیم خود را در این دنیا و آخرت نصیب شما کند.

همانگونه که اطلاع دارید، متاسفانه مدتی است پزشکان عمومی جوان و سربازان شما در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا در تلاش هستند تا اجرای یک قانون به فراموش شده را به معاونت آموزشی یادآوری کنند.

کارزار داوطلبان آزمون دستیاری دوره ۴۸ جهت رعایت مفاد قانونی برگزاری آزمون، همزمان با اعلام منابع در ۳۱ شهریور ماه شروع به کار کرده است، کارزار ابتداً تلاش کرد که این موضوع از طریق کدخدامنشانه و ریش سفیدی حل شود، چنانکه داوطلبین راه های مختلف را آزمودند و از پس این تلاش‌ها متاسفانه با بی‌تفاوتی و انکار معاونت آموزشی روبرو شدیم.

این مقاومت در برابر قانون و حق طلبی سبب شد که همکاران شما در خط مقدم سلامت متوسل به نهادهای نظارتی شوند، به امید آن که بتوانند حقوقی را که مستحق آن هستند بازیابند و البته این دادخواهی هم بسیار ناخوشایند بود؛ چراکه مجبور شدیم مسئله درون خانواده را به بیرون نشر دهیم.

با این وجود روز گذشته خبری از طریق روابط عمومی وزارت بهداشت منتشر شد؛ مبنی بر این که حضرت عالی شخصاً جهت تغییر تاریخ آزمون به تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ دستور داده‌اید.

برخود لازم می‌دانیم که از حضرت عالی بابت این حسن توجه به صدای فرزندان خودتان در جبهه سلامت تشکر کنیم، اما لازم است نکته‌ای مهم را خدمت مقام محترم وزارت یادآور شویم:

جناب آقای نمکی! ما داوطلبین آزمون دستیاری خواهان رعایت قانون در برگزاری آزمون دوره ۴۸ هستیم و آنچه را که شما به عنوان یک ماه تاخیر در برگزاری آزمون اعلام کرده‌اید صرفاً تکرار نقض قانون به همان روال گذشته است.

آزمون دستیاری دوره ۴۸ بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب وزارت متبوع حضرت عالی باید حداقل به فاصله ۹ ماه از اعلام منابع آزمون که در تاریخ ۳۱. ۶. ۱۳۹۹ بوده است برگزار شود، لذا هر تاریخی غیر از تیر ۱۴۰۰ چه اسفند ۱۳۹۹ و چه بهار ۱۴۰۰ نقض قانون است.

استاد عزیز و گرانقدر، همانگونه که دوستان و همکاران ما در جلسه حضوری خدمت شما عرض کرده‌اند، به فرزندان خود به پزشکان آینده ساز این سرزمین قانونمداری را آموزش دهید، زیرا تعویق یک ماهه جز نهادینه کردن بی‌قانونی و‌ ایجاد اضطراب مضاعف هیچ ثمره دیگری ندارد، امید آنکه با درایت و تدبیر حضرت عالی از حیثیت قانون در مجموعه وزارت بهداشت دفاع شود و علاوه بر پرچمدار مدافعان سلامت به مدافع قانون مشهور شوید.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید