خبر فوری

تبیین برنامه‌های آموزش‌و پرورش توسط اعضای شورای معاونان

تهران-هرمزبان – وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان در هفدهمین برنامه گفتگوی هفته برمدار تحول و بهبود یادگیری که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌و پرورش پرداختند.

در این نشست باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌و پرورش و سایر دستگاه‌های دولتی که با محوریت موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محسن حاجی میرزایی و سعید اوحدی در این وزارتخانه  برگزار شد، دو تن از اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های آموزش‌و پرورش پرداختند. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز یک شنبه وزارت آموزش‌و پرورش، برنامه‌ها و موارد مطرح‌شده توسط اعضای شورای معاونان به شرح زیر است؛

تحصیل ۸۴ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد و طرح پراکنده

 مدیرکل امور شاهد و ایثارگران از پیگیری اساسنامه «استانداردسازی مدارس شاهد» خبر داد و  افزود: در راستای تحقق استانداردسازی مدارس شاهد، تدوین شناسنامه فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و اجرایی این مدارس با همکاری مدیران انجام شد.

محمدرضا رزاقی مدارس شاهد را یک فرصت برای تأمین دغدغه‌های تربیتی برشمرد و تصریح کرد: ۸۴ هزار دانش‌آموز در طرح شاهد و در طرح پراکنده تحصیل می‌کنند و ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در ۳۱ استان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: مدارس شاهد فرصتی برای آموزش‌وپرورش است تا الگویی در جهت تربیت دانش آموزان در تراز سند تحول باشد.

او اضافه کرد:  هر جا که مدارس شاهد نداشتیم از طرح پراکنده استفاده کردیم البته در برخی موارد دانش آموزان شاهد تمایل به تحصیل در مدارسی مانند سمپاد داشتند لذا آن‌ها را از طریق طرح پراکنده پوشش دادیم.

رزاقی همچنین از تشکیل شورای ترویج خبر داد .

معاون حقوقی و امور مجلس  وزیر آموزش‌و پرورش در این نشست بر سرمایه‌گذاری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید و عنوان کرد: انتظار می‌رود در سفرهای استانی رئیس‌جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده‌های شهید و ایثارگر فرهنگی دیدار و گفتگو داشته باشند.

قاسم احمدی لاشکی افزود: از مجموع ۱۳۱ مورد اختلافی که با بنیاد شهید داریم تاکنون  ۲۸ مورد آن تعیین تکلیف شده و ۱۰۳ مورد آن همچنان باقی‌مانده است که باید برای رفع مشکل آن‌ها تلاش کنیم.

مشاور وزیر در امور شاهد و ایثارگران نیز گفت: آموزش‌وپرورش با تقدیم بیش از ۴۱ هزار شهید معلم و دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس و در دفاع از حرم همواره در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار پیشگام بوده است.

زهرا مظفر با قدردانی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برای خانواده‌های شاهد و ایثارگران اظهار داشت:  دستور رئیس‌جمهوری برای استخدام ۱۲ هزار فرزند شهید تا قبل از پایان سال ۹۸ از اقدامات بی‌نظیر این دولت است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش علاوه بر تأمین نیروهای رسمی مدارس شاهد، بیش از ۴۵ هزار ساعت بابت کلاس‌های مکمل مدارس شاهد، نیروی انسانی مربوطه را تأمین کرده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید