خبر فوری

تامین نیروی تخصصی بخش درمان تامین اجتماعی به زودی مرتفع می‌شود

هرمزبان – تفاهم نامه ای که بین سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت و درمان منعقد شده است، نیروهای تخصصی مراکز درمانی با حضور نیروهای تعهد طرحی در بخش درمان تامین اجتماعی مرتفع خواهد شد.

دکتر امیرعباس‌ منوچهری، معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، رجبی مدیر کل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی و شیرمردی مشاور معاونت درمان،از مراکز درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی هرمزگان، بازدید کردند.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ، با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از استان های مهم و استرانژیک کشور است، گفت: در بازدید صورت گرفته از مراکز درمانی ملکی سازمان مشکلات حوزه درمان تامین اجتماعی هرمزگان بررسی می گردد که با توجه به مشکلات باید توجه بیشتری در بخش درمان به این استان شود.

منوچهری با اشاره به اینکه مشکلات در بخش درمان در همه کشور تقریبا مشابهه یکدیگر است، اظهار کرد: برای هر استان باید با توجه به مشکلات موجودش برنامه‌ریزی شود، به طوری که یکی از مشکلات واحد همه مراکز چه در بخش تامین اجتماعی و سایر بخش‌های درمانی کشور عدم دسترسی عادلانه به خدمات است.

وی افزود: متولی اصلی درمان درکشور وزارت بهداشت ودرمان است، اما سازمان تامین اجتماعی با داشتن ۷۷ بیمارستان، ۳۰۸ درمانگاه توانسته ۱۵ درصد درمان کشور را برعهده بگیرد.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این نکته جهت ارتقا و سطح بندی مراکزدرمانی سازمان تامین اجتماعی اعتبار ویژه‌ای اختصاص داده است، تصریح کرد: با اعتبارسطح بندی خدمات درمانی در سطح سازمان در سالجاری و سال آتی امیدواریم شاهد دسترسی عادلانه بیمه شدگان به خدمات درمانی باشیم.

منوچهری بیان کرد: شهر بندرعباس از نظرظرفیت بستری به متوسط کشوری نزدیک است ولی استان هرمزگان وضعیت مناسبی ندارد به طوری که متوسط بستری کشور یک و۷۷ دهم درصد است  امادرکل استان زیر یک درصد است.

 وی با اشاره به اینکه از هردو نفر ایرانی یک نفر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی است، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد از بیماران در بیمارستان سازمانی بیمه شدگان هستند که با شیوع کرونا در حال حاضر به ۷۸ درصد رسیده است.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح نسخ الکترونیکی در کشور خاطرنشان کرد: اجرای طرح نسخ الکترونیکی که یک طرح ملی است نیاز به همراهی و تعامل برون سازمانی است وبا برنامه ریزی‌‎های ویژه به مرور این همکاری‎ها بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید