توسعه صنعت گردشگری راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از ریگان، امین باقری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این شهرستان دارای جاذبه‎های گردشگری منحصر به فردی است که سرمایه‎گذاری در زمینه گردشگری در آن می‎تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش به‎سزایی ایفا کند.

وی بیان داشت: توسعه صنعت گردشگری موجب ورود سرمایه و سرمایه‌گذار به شهرستان‎های محروم و به تبع آن از بین رفتن بیکاری و رونق اشتغال می‌شود.

باقری به وجود 50 اثر تاریخی در شهرستان ریگان اشاره و تصریح کرد: مقبره شاه خورشید تنها اثر ثبتی ریگان است و دیگر بناهای تاریخی آن نیاز به ثبت ملی دارند.

وی افزود: ریگان در گذشته دروازه تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‎شد و اکنون با وجود دو جاده ترانزیتی ریگان – چابهار و ریگان – جاسک می‎تواند، آینده درخشانی در زمینه گردشگری و اقتصادی داشته باشد.

باقری عنوان کرد: شهرستان ریگان به دلیل موقعیت طبیعی رودخانه گز بهمن و پاسرخ و داشتن بافت و بناهای تاریخی ظرفیت‎های جذب توریسم و توسعه گردشگری را دارا است و که باید از این ظرفیت‌ها در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بهره برد.

فرماندار ریگان ادامه داد: حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش صنعت گردشگری از جمله اولویت‌های در دستور کار است. 

وی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: در راستای اهداف
اقتصاد مقاومتی با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود و حداقل هزینه‌ها می‌توان از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری را داشت.

باقری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مزایای توسعه صنعت گردشگری این است که صنایع‌ دستی شهرستان نیز معرفی‌ می‎شوند.

وی اظهار داشت: باید در راستای فروش، شناساندن و ماندگار شدن صنایع‌ دستی محلی و بومی و کمک به صنعتگران برای ارائه محصولات به بازارهای داخلی و خارجی گام برداشت.

باقری اضافه کرد: شهرستان ریگان به دلیل داشتن دو نوع آب و هوای گرم و خشک و معتدل کوهستانی دارای جاذبه‎های گردشگری و طبیعی خاصی از جمله تپه‎های شنی، رودخانه‎های فصلی و آبشارهای زیبا است.

فرماندار ریگان به غارهای ناشناخته این شهرستان اشاره کرد و گفت: شناسایی این غارها می‎تواند، نقش به‎سزایی در زمینه گردشگری ریگان ایفا کند.

وی بیان داشت: ریگان تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور به شمار می‎رفت و تاریخ این شهر همزاد بم است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید