خبر فوری

صعود دشوار بارسلونا به فینال سوپرکاپ/ حذف بایرن در جام حذفی مقابل تیم دسته دومی/ صعود یوونتوس در جام حذفی

هرمزبان – بارسلونا در شبی که خصوصا در دقایق پایانی خوش شانس بود، با تکیه بر درخشش مارک آندره تراشتگن در ضربات پنالتی به فینال سوپرکاپ اسپانیا راه یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، رئال سوسیداد و بارسلونا در چارچوب نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا 2021 به مصاف هم رفتند. در شبی که تعداد زیادی از بزرگان اروپا (یوونتوس، بایرن مونیخ، اینتر) کارشان به 120 دقیقه کشید، این دیدار هم مستثنی نماند و به وقت های اضافه و ضربات پنالتی رفت. در ضربات پنالتی این مارک آندره تراشتگن بود که در نقش قهرمان ظاهر شد و سه پنالتی بازیکنان سوسیداد را سیو کرد تا پنالتی ریکس پویگ، بارسلونا را به فینال سوپرکاپ اسپانیا بفرستد و آلگواسیل (سرمربی رئال سوسیداد) زودتر از 10 روزی که وعده اش را داده بود، نزد همسرش بازگردد.
بارسلونا 1-0 رئال سوسیداد؛ فرنکی دی یونگ: پاس عمق هوشمندانه بریتویت، گریزمان را راه انداخ، سانتر این بازیکن را فرینکی دی یونگ با ضربه سری جالب وارد دروازه سوسیداد کرد.
بارسلونا 1-0 رئال سوسیداد؛ میکل اویارزابال: برخورد توپ به دست دی یونگ پنالتی تشخیص داده شد. اویارزابال پشت توپ قرار گرفت و گلزنی کرد.

– بایرن مونیخ که در ثانیه پایانی بازی برد را از دست داد، در همان دور دوم مسابقات دی اف بی پوکال، مقابل تیمی دسته دومی حذف شد. یکی از بزرگ ترین شگفتی های هفته های اخیر فوتبال اروپا رقم خورد؛ قهرمان اروپا مقابل تیمی دسته دومی از دور رقابت های جام حذفی آلمان کنار رفت. بایرن مونیخ که جمعه مقابل مونشن گلادباخ در بوندسلیگا شکست خورده بود، در دور دوم دی اف بی پوکال در ثانیه پایانی بازی برد را از دست داد و در ضربات پنالتی مقابل هولشتاین کیل شکست خورد تا هفته تلخ هانسی فلیک تکمیل شود.  
هولشتاین کیل 0-1 بایرن مونیخ؛ سرژ گنابری 14`: پس از یک سانتر و ضربه سر توماس مولر، دروازه بان به شکلی ناقص توپ را دفع کرد که روی مهار بد او، سرژ گنابری با فرصت طلبی دروازه خالی را باز کرد.
هولشتاین کیل 1-1 بایرن مونیخ؛ فین بارتلز 37`: روی یک پاس بلند و جا ماندن خط دفاعی بایرن مونیخ، توپ به فین بارتلز رسید و او پس از تک به تک شدن با نویر، گل تساوی را به ثمر رساند.
هولشتاین کیل 1-2 بایرن مونیخ؛ لروی سانه 47`: ضربه آزاد تماشایی لروی سانه به زیبایی وارد دروازه هولشتاین کیل شد.
هولشتاین کیل 2-2 بایرن مونیخ؛ هوکه وال 5+90`: در حالی که بازی رو به پایان بود، هوکه وال روی سانتر ارسالی، در ثانیه پایانی بازی با ضربه سر دروازه نویر را گشود تا بازی را به وقت های اضافه بکشاند.

– یوونتوس و جنوا در کوپا ایتالیا به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی پس از 120 دقیقه به نفع شاگردان آندره آ پیرلو خاتمه یافت. یوونتوس بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقیقه دوم به گل دست یافت. روی پاس عمقی جورجو کیه لینی، دژان کولوسفسکی در محوطه صاحب موقعیت شده و با یک ضربه زمینی به گوشه دروازه موفق به گلزنی شد.
در دقیقه و روی پاس آرتور بود که کولوسفسکی باز هم فرصت خوبی برای زدن گل دوم یوونتوس داشت، اما این بار ضربه او با عکس العمل خوب پالاری همراه شد. اما در دقیقه 23 یوونتوس به گل دوم هم دست یافت. روی پاس عمقی کولوسفسکی، آلوارو موراتا در موقعیتی تک به تک و با ضربه ای دقیق به گوشه دروازه موفق به گلزنی شد. اما جنوا درصدد جبران برآمد و دقایقی بعد یکی از گل های خورده را جبران کرد. روی ارسال گلدانیا از سمت راست، لنارت زیبورا با یک ضربه سر دقیق دروازه جیجی بوفون را باز کرد.
در ادامه و روی دفع توپ اشتباه مدافعان جنوا بود که کولوسفسکی باز هم صاحب موقعیت گلزنی شد، اما پالاری ضربه او را مهار کرد و نیمه نخست با برتری 1-2 یوونتوس به اتمام رسید. در همان دقیقه 51 بود که یوونتوس روی حرکت موراتا فرصت داشت گل سوم را نیز وارد دروازه جنوا بکند، اما ضربه او از زاویه ای بسته با مهار دروازه بان حریف همراه شد. دقایقی بعد و با حرکت تکنیکی مارکو پیاتسا در پشت محوطه جنوا تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفت، اما ضربه فنی او به دیرک دروازه جیجی بوفون برخورد کرد.
اما در دقیقه 73 جنوا به گل تساوی دست یافت. ملگونی پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شده و با ضربه فنی و تماشایی به گوشه دروازه گل تساوی را به ثمر رساند. در ادامه تلاش یوونتوس برای زدن گل برتری اثربخش نبود و در نهایت دو تیم به تساوی 2-2 رضایت دادند تا بازی به وقت اضافی کشیده شود. در همان دقایق ابتدایی وقت اضافی موراتا این بار روی پاس کریستیانو رونالدو فرصت مناسبی برای زدن گل برتری تیمش داشت، اما یک بار دیگر دروازه بان جنوا در مقابل او ایستادگی کرد.
اما در دقیقه 104 و روی پاس موراتا بود که حمزه رفیعا با چرخشی دیدنی در محوطه موفق شد گل سوم یوونتوس را به ثمر برساند. دقایقی بعد جنوا روی ضربه سر رادووانویچ فرصت خوبی برای زدن گل تساوی داشت، اما آرتور روی خط توپ را بازگرداند تا در نهایت یوونتوس در این دیدار 2-3 به پیروزی برسد.

– با وجود آنکه رحیم استرلینگ در ثانیه های پایانی بازی پنالتی به دست آمده توسط دی بروین را از دست داد، سیتیزن ها بازهم توانستند سه امتیاز بازی را به دست بیاورند. منچسترسیتی 1-0 برایتون | فیل فودن: پاس عالی کوین دی بروین به عمق خط دفاعی برایتون و فودن که با شوتی نرم راهی به جز تسلیم شدن برای دروازه بان باقی نمی گذارد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید