سردار میرزایی: دفاع مقدس سبب غنای بیشتر فرهنگ ما شد

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان گفت: دفاع مقدس سبب عمق بخشی و غنای هر چه بیشتر فرهنگ جامعه ما شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، سردار حبیب الله میرزایی امشب در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره‌ استانی شعر دفاع مقدس هرمزگان اظهار کرد: فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس سبب شد تا ما هم در عمق و هم در سطح دچار پیشرفتی شگرفی در عرصه فرهنگ اجتماعی شویم  که آثار ارزشمند آن هرگز پاک نخواهد شد.

وی افزود: فرهنگ دفاع مقدس به قدری غنی است که تا ۲۰۰ سال آینده نیز می‌توان از این فرهنگ بهره برد و پیرامون آن آثار متعدد در عرصه‌های مختلف تولید کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان ادامه داد: غنی بودن فرهنگ دفاع مقدس رسالت ما را در بیان و تبیین و تولید آثار متنوع فرهنگی سنگین‌تر ساخته تا بتوانیم ادبیات دفاع مقدس را برای انتقال به نسل آینده رشد دهیم.

 

سردار میرزایی با بیان اینکه عشق و حماسه در ادبیات ایرانی و اسلامی ما جریان داشت اما دفاع مقدس سبب شد تا عرفان نیز به آثار متنوع آن دمیده شود، خاطرنشان کرد: ادبیات غذای روح ماست و جوشش مفاهیم ارزشی ما در شهادت حاج قاسم نشان داد که این عرصه همچنان پوینده‌ به پیش می‌رود.

قلم جاودانه‌ترین اثر انسانی است

رضا کمالی زرکانی نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای ملت ایران عنوان کرد: تاریخ را قلم‌ها و اندیشه‌ها روایت می‌کنند و آنچه ما از حماسه‌ها سراغ داریم

باید برای قهرمانان خویش، قلم به دست بگیریم و دوربین به دست شویم و با هم همراستایی رسانه با هنر خلاقه، قهرمانان واقعی‌مان را به شهرت برسانیم و ارزش بسازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با اشاره به دروغ حاکم بر فرهنگ‌سازی قهرمانی غرب خاطرنشان کرد: همه آنچه در غرب به عنوان قهرمانان کاذب به خورد ملت‌ها داده می‌شود، برداشت‌هایی هدایت‌شده و عمدتا با نگاه خاص است ولی ما دارای قهرمانانی متعهد و خلاق هستیم که برای پرداخت به آنها راه طولانی در پیش داریم.

وی عنوان داشت: در خلال برنامه‌های عظیم تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی همواره به این فکر می‌کردم که چگونه می‌توان این لحظه لحظه‌های پر شور را به سرمایه‌ اجتماعی برای درج در تاریخ و ادبیات فرهنگی ما بدل ساخت و این رسالتی است که بر دوش هنرمندان ایران عزیز است.

به گزارش فارس، در این مراسم از برگزیدگان هر بخش از این جشنواره تجلیل شد.

اسامی برگزیدگان جشنواره را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید