خبر فوری

صادرات ۲۴ میلیون تن کالا به ارزش هفت میلیارد دلار از هرمزگان

هرمزبان – استاندار هرمزگان از صادرات ۲۴ میلیون تن کالا به ارزش هفت میلیارد دلار از هرمزگان در ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

فریدون همتی شب گذشته(۱۰ دی ماه)  در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، عنوان کرد: در ۹ ماهه سال جاری مجموع صادرات کالا از استان هرمزگان ۲۴ میلیون تن به ارزش هفت میلیارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: میزان صادرات کالا از استان هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

استاندار هرمزگان افزود: از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان هرمزگان، ۷۰ درصد مربوط به صادرات و ۳۰ درصد نیز مربوط به واردات کالا بوده است.

همتی همچنین با اشاره به میزان صادرات کالاهای تولیدی استان هرمزگان طی ۹ ماهه سال جاری، تصریح کرد: در این مدت در مجموع ۸۰۵ میلیون دلار کالاهای تولیدی استان هرمزگان صادر شد که شامل ۵۸۳ میلیون دلار کالا در بخش صنعت و معدن، ۵۸ میلیون دلار محصولات شیلاتی و ۱۶۴ میلیون دلار محصولات کشاورزی بوده و در مجموع نسبت به سال گذشته صادرات کالاهای تولیدی استان، شش درصد افزایش یافته است.

وی گفت: رشد صادرات کالا در هرمزگان با اتخاذ راهکارهای مناسب در راستای شتاب بخشی به روند صادرات و رفع موانع کار صادرکنندگان تحقق یافته است و دستگاه های اجرایی استان باید همچنان با توجه به اهمیت صادرات، شرایط را برای فعالیت صادرکنندگان تسهیل کنند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۶ هزار تن محصولات شیلاتی استان هرمزگان به کشورهای عمان، امارات، تایلند، ویتنام، چین، بنگلادش، هنگ کنگ، مالزی، سریلانکا، روسیه و اسپانیا صادر شده است و میزان صادرات محصولات شیلاتی استان هرمزگان نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد رشد یافته که نشان می‌دهد توجه ویژه‌ای طی سال‌های اخیر به این بخش صورت گرفته است. 

همتی بیان کرد: این میزان صادرات محصولات شیلاتی به کشورهای مختلف نشان‌دهنده وجود بازار گسترده و متنوع برای صادرات این محصولات است که باید سرمایه‌گذاری بسیار بیشتری در حوزه پرورش ماهی و میگو و فرآوری محصولات این بخش انجام دهیم.

وی با اشاره به پیگیری فعال سازی بندر گوگسر در شهرستان جاسک، اضافه کرد: در سال‌های اخیر پیگیری‌های گسترده‌ای برای فعال شدن بنادر مختلف در مناطق ساحلی استان صورت گرفته که خوشبختانه با همکاری وزارت کشور، مجوز مرز رسمی نیز برای این مناطق صادر شده و ظرفیت خوبی برای فعالیت های تجاری و صادرات و واردات کالا در طول سواحل استان ایجاد شده است.

استاندار هرمزگان یادآور شد: همچنین فعال سازی بازارچه‌های مرزی در استان در دستور کار قرار دارد که در کنار بنادر مختلف، ظرفیت مناسبی برای مبادلات کالا با کشورهای همجوار ایجاد می‌کند و موجب اشتغالزایی هرچه بیشتر برای مردم استان خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید