روحانی: بخش خصوصی حوزه نانو را دریابد

رئیس جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به پیشرفت های بزرگ و شگرف کشورمان در حوزه فناوری نانو آن را حرکتی غرورآفرین خواند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، حجت الاسلام حسن روحانی عصر سه شنبه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و پس از گزارش درباره روند توسعه فناوری نانو در کشور، به توانایی های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان در عرصه فناوری نانو و کاربردهای آن در بخش صنعت، سلامت و دانش های گوناگون نظیر هوا – فضا و دفاعی اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز نه تنها در عرصه تولید علم و مقاله در زمینه فناوری نانو بلکه در اجرا و تبدیل آن به صنعت و محصولات مهم، پیشرفت های افتخارآمیز به دست آورده است.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اعمال تحریم های دشمنان بیشتر در امر واردات مورد توجه بوده است، اظهارداشت: تحریم ها نه فقط در واردات بلکه در حوزه صادرات به ویژه فناوری های نو که حاصل تلاش و دانش نسل جوان و دانشمند ایرانی بوده، آزار دهنده است.

روحانی اظهار امیداری کرد که با رهنمودهای مقام معظم رهبری بتوانیم از تحریم ها عبور کنیم و در زمینه اقتصاد دیجیتال و دانش بنیان وارد عرصه رقابت جهانی شویم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت مشارکت دادن بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه فناوری نانو تاکید کرد و افزود: کار جوانان و دانشمندان ما در عرصه فناوری نانو بسیار ارزشمند است و باید توسعه یابد.

روحانی بر اهمیت نقش فناوری نانو در بخش سلامت به ویژه در دوره شیوع کرونا و در زمینه تامین نیازهای بهداشتی از جمله ماسک و ونتیلاتور تاکید و از تلاش های متخصصان کشور در این زمینه قدردانی کرد و گفت: روحیه انقلابی، ملی و اسلامی نسل جوان کشور در توسعه فناوری های نو از جمله نانو و بیوتکنولوژی و هسته ای نقش مهمی داشته که باید هر چه بیشتر این نقش تقویت و پررنگ تر شود.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید