«فتنه تغلب» گویا شد / پخش ۳۶ برنامه کتابی در هفته در رادیو

معاون صدا در آیین رونمایی از کتاب «فتنه تغلب» گفت: در مجموع ۱۷ شبکه رادیویی وجود دارد که در هفته، ۳۶ برنامه در قالب بیش از ۲ هزار دقیقه در زمینه کتاب در این شبکه‌ها پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، مراسم رونمایی از کتاب صوتی «فتنه تغلب» عصر امروز ۸ دی‌ماه با حضور علی بخشی‌زاده، معاون صدا، مهدی شاملو، مدیر ایران صدا، علی قندهاری، مدیر عامل انتشارات انقلاب اسلامی در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
 
بخشی‌زاده در این نشست با اشاره به اهتمام رادیو در پرداختن به بحث کتاب و کتابخوانی گفت: در مجموع ۱۷ شبکه رادیویی وجود دارد که در هفته، ۳۶ برنامه در زمینه کتاب در این شبکه‌ها پخش می‌شود و با احتساب زمان تکرار برنامه‌ها، ۲۲۹۹ دقیقه در هفته به کتاب و کتابخوانی پرداخته می‌شود.
 
وی افزود: یکی از سیاست‌های رادیو، افزایش ضریب نفوذ کتاب در خانواده‌هاست. در نگاه آماری می‌توان به این نتیجه رسید که معرفی کتاب‌هایی با موضوعات تقویت خودباوری و اهتمام به افزایش ضریب مطالعه توانسته است این مسئله را بیش از پیش تقویت کند.  
 
بخشی‌زاده ادامه داد: کتاب «فتنه تغلب» را می‌توان به سه فصل تقسیم‌بندی کرد. یک فصل به مصاحبه با دست اندرکاران و عوامل انتخابات و یک فصل به بیان ناب رهبر معظم انقلاب اختصاص دارد و بخش سوم نیز تکمیل کننده اسنادیست که ادعای تقلب را تحلیل می‌کند. در واقع در این کتاب دو مفهوم اعتبار و پایایی حائز اهمیت است و برخی از روایات و نه همه آن‌ها را تبیین کرده است و از طریق همان‌ها فضای کلی را به درستی به تصویر بکشد.
 
معاون صدا بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران محصول زحمات انبیا و اولیا الهی و ائمه معصوم(ع) است. در سال ۸۸، استکبار زهر خود را ریخت و حوادث تلخی رخ داد، اما این حوادث هم برکاتی داشت و باعث شد دمل‌های چرکین خارج شوند؛ بنابراین هر آنچه درباره عظمت انقلاب اسلامی گفته شود و مقوم انقلاب اسلامی باشد، می‌تواند در رادیو انعکاس یابد و ما نیز حامی آن هستیم.
 
مهدی شاملو، مدیر شبکه ایران صدا در بخش دیگری از این نشست گفت: سبک زندگی مردم باعث شده، ارتباط آن‌ها با کتاب کمتر شود و فرصت کافی برای خواندن کتاب نداشته باشند که در این راستا، کتاب صوتی و گویا توانسته این خلأ را پر کند و فرصت ارتباط با کتاب و در دسترس بودن آن را بیشتر کند؛ بنابراین باید کتاب در قالب‌های گوناگونی عرضه شود.
 
وی افزود: ایران صدا به پیشنهاد انتشارات انقلاب اسلامی، در صدد صوتی کردن کتاب «فتنه تغلب» برآمد و چهار زمان برای ضبط آن صرف کرد که در مجموع از ۷۰ ساعت ضبط شده، ۱۵ ساعت استخراج و تدوین شد که کار بسیار دشواری است.
 
شاملو تأکید کرد: باید بتوانیم کتاب را به دایره عمومی‌تری برسانیم و در این اثر نیز سعی کردیم کار درخوری ارائه شود و به گونه‌ای باشد که خسته‌کننده نباشد و با گوش کردن به آن، به زوایای پنهان فتنه ۸۸ پی ببرند.
 
مصطفی غفاری، نویسنده کتاب گفت: همه این کتاب به قلم من نیست و بخش‌هایی از آن مربوط به روایات و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هاست. تلاش کردم کار نویسندگان و مطالبی که مستند به سخنان مقام معظم رهبری است، با دقت و امانتداری انجام شود. برای تهیه این اثر به شکل گویا، اعتبار مطالب از حیث استناد کاملاً سنجیده بوده است.
 
وی افزود: پس از گذشت یک دهه از این رویداد، شاید برخی از لحظات به غبار فراموشی سپرده شد، اما با فاصله گرفتن از فضای فتنه و غبارآلود می‌توان قضاوت دقیق‌تری داشت. خوشحالم که این اثر به این شکل ارائه شده است که با صدای هنرمندان رادیو آمیخته و در نهایت ارزشمند شد.
 
علی قندهاری، مدیر عامل انتشارات انقلاب اسلامی هم گفت: این کتاب بیش از ۴۰۰ صفحه دارد و به چاپ پانزدهم رسیده و با توجه به اینکه کتاب گویا شده، مخاطبان بیشتری از آن بهره خواهند برد.
 
وی ادامه داد: در مؤسسه انتشارات انقلاب اسلامی با گنجینه بی‌پایانی از محتوا، پژوهش‌ها و سخنرانی‌های مقام معظم رهبری مواجه هستیم و در این راستا ۲۰۰ کتاب چاپ شده و بازتاب‌های خوبی را نیز از آن‌ها شاهد بودیم.  
 
در پایان این مراسم، کتاب «فتنه تغلب» رونمایی و از دست‌اندرکاران تهیه این کتاب صوتی تجلیل و قدردانی شد. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید