خبر فوری

بندرعباس نارنجی پوش کرونا در هرمزگان است

هرمزبان – مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص آخرین وضعیت استان از نظر ابتلا و شیوع ویروس کرونا، گفت: در حال حاضر بندرعباس در وضعیت نارنجی و دیگر مناطق استان زرد رنگ هستند.

دکتر فاطمه نوروزیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محدودیت های کرونایی در هرمزگان براساس وضعیت هر شهرستان و طبق مصوبه های ستاد مقابله با کرونا ادامه دارد و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته های گذشته، اکنون شاهد کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در هرمزگان هستیم.

وی با بیان اینکه در روزهای دوم و چهارم دیماه امسال مورد فوتی کرونا در هرمزگان ثبت نشده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۹ نفر مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حال ۱۴ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

نوروزیان آخرین آمار فوتی های کرونا در هرمزگان تا تاریخ چهارم دیماه را ۹۶۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یکی از نگرانی های مهم مجموعه بهداشت و درمان بی توجهی نسل جوان به رعایت پروتکلهای بهداشتی است.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین سنی مبتلایان به کرونا در هرمزگان کمتر از ۴۰ سال است که این آمار خود گواه بی توجهی جوانان به شیوه نامه های بهداشتی و احتمال ابتلای بالای آنان به کووید ۱۹ است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزایش سرعت شناسایی مبتلایان به کرونا را یکی از راه های مهم پیشگیری از شیوع آن عنوان کرد و گفت: هم اکنون استان مجهز به تست های تشخیص سریع کرونا است و امکان نوبت گیری تست کرونا در هرمزگان بصورت اینترنتی نیز فراهم شده است.

دکتر نوروزیان گفت: راه اندازی سامانه اینترنتی نوبت دهی تست کرونا با هدف پیشگیری از ازدحام جمعیت در مراکز بهداشتی انجام شده است و افرادی که علائم کرونا دارند می توانند با مراجعه به وب سایت ww.corona.hums.ac.ir به صورت اینترنتی نوبت بگیرند.

نوروزیان از الزام اصناف هرمزگان به نصب بارکدهای هوشمند قابل اسکن در تلفن های همراه برای تشخیص رعایت شیوه های نامه بهداشتی خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با اسکن بارکد هوشمند نصب شده در اصناف، بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در واحدهای صنفی نظارت کنند.

مدیر روبط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: شهروندان با اسکن این بارکدها وارد سامانه جامع سلامت وزارت بهداشت می‌شوند و با پاسخگویی به پنج سوال مطرح شده، نظر خود را درباره وضعیت بهداشتی اصناف اعلام می‌کنند.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید