پژوهشسرای تربت‌حیدریه عنوان قطب خلاقیت کشور را کسب کرد

تربت‌حیدریه- هرمزبان – مدیر پژوهشسرای دانش‌آموزی ولی‌عصر(عج) تربت‌حیدریه گفت: با انتخاب ۱۰ دانش‌آموز برتر این خطه در زمینه خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی در سطح کشور طی سال تحصیلی کنونی این پژوهشسرا به عنوان قطب خلاقیت کشور انتخاب شد.

محمد یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخاب ۲ داور کشوری در سال تحصیلی در جشنواره خلاقیت از بین دبیران فعال در حوزه کارآفرینی و خلاقیت، طراحی و ساخت ۲ بازوی هوشمند رباتیک توسط دانش‌آموزان، ساخت بارکد برای افراد آلزایمری برای پیشگیری از گم شدن و بررسی التهابات عصبی و کارکردهای مغز از جمله فعالیتهای این پژوهسرا است.
وی با بیان این که در سال تحصیلی گذشته حدود ۱۰ درصد کل دانش‌آموزان شهرستان تربت حیدریه یعنی نزدیک به چهار هزار نفر به طور حضوری و فعال و یا غیرحضوری از خدمات این پژوهشسرا بهره گرفته اند ادامه داد: در سال تحصیلی جدید با توجه به مجازی شدن فعالیت‌ها، این آمار با افزایش همراه شده‌ است.
مدیر پژوهشسرای دانش‌آموزی ولی‌عصر(عج) تربت‌حیدریه گفت: امسال در قالب ۱۱ کلاس مختلف در تمام زمینه‌های علمی و پژوهشی تعریف شده، به صورت مجازی مشغول به ارایه خدمت به دانش‌آموزان هستیم و نتایج فعالیت‌ها را در قالب نرم‌افزار کاربردی شاد اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 
یوسفی محور فعالیت‌های پژوهشی را خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی، نجوم، سلول‌های بنیادی، ادبیات، شاهنامه‌خوانی، زیست‌فناوری، انرژی‌های نو، نانوفناوری، علوم‌شناختی، دانش مغز و ذهن آگاهی عنوان کرد.
وی ادامه داد: با توجه به این که بودجه این پژوهشسرا به عنوان قطب استانی خلاقیت به مقدار محدود از طرف اداره کل آموزش و پرورش تامین می‌شود امیدوارم با تغییر نگاه افراد خیر و گرایش ذهنی این بزرگواران به سمت آموزش و پژوهش، شاهد حمایت بیشتر از نخبگان و دانش‌آموزان شهرستان باشیم. 
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌ غرب مشهد واقع است. 

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید