پیش‌بینی اعتبار برای احداث و تعمیر سرویس بهداشتی مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پیش‌بینی اعتبار برای احداث و تعمیر سرویس بهداشتی مدارس در لایحه بودجه ۱۴۰۰ خبر داد.

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان با اشاره به اختصاص ردیف ویژه برای تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس، اظهار کرد: امسال پیگیری کردیم که برای تعمیر و احداث سرویس‌های بهداشتی و آبخوری‌های مدارس ردیف مستقل در بودجه ۱۴۰۰ آموزش و پرورش پیش‌بینی شود.

وی با بیان اینکه ۴۶۵ میلیارد تومان برای این منظور پیش‌بینی شده است، افزود: این مبلغ برای احداث، تکمیل و تعمیر سرویس بهداشتی و آبخوری مدارس پیش‌بینی شده است.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: در طول سال‌های اخیر، سرویس بهداشتی خیلی از مدارس فرسوده شده یا در ساخت مدرسه، توجه لازم به سرویس‌های بهداشتی نشده است و کرونا فرصتی شد تا به مسائل سلامت و بهداشت مردم به ویژه دانش‌آموزان توجه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از مدارس کپری و کانکسی برایشان سرویس بهداشتی دیده نشده است و از این محل اعتباری، سازمان نوسازی مارس کشور موظف است که در یک‌سال آینده بتواند در یک اقدام خوب با کمک خیرین مدرسه‌ساز، سرویس مدارس را به‌روز کند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: آبخوری‌ها و سرویس بهداشتی به طور مستقیم با سلامت دانش‌آموزان ارتباط دارد و حتی برخی محصلان به دلیل نداشتن سرویس بهداشتی دچار بیماری شدند.

وی تأکید کرد: ردیف بودجه سرویس‌های گرمایشی سرجای خودش است و آن هم بسیار مورد اهمیت است و باید تماس دانش‌آموزان با منبع گرما قطع شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید