آغاز خرید توافقی بادمجان توسط تعاونی روستایی هرمزگان/ کیلویی ۵۰۰ تومان!

مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: برای نخستین بار در استان خرید بادمجان را به روش توافقی شروع کردیم و تاکنون حدود ۱۰۰تن خریداری و به سایر استان ها ارسال شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، سیروس اسدپور در حاشیه بازدید از مزارع بادمجان اراضی میناب، از فراهم شدن ساز و کارها برای خرید توافقی بادمجان خبر داد و افزود: مشکلات بادمجان کاران سبب شد به اتفاق همکاران به مراکز برداشت محصول بادمجان در شهرستان‌های میناب، بندرعباس و رودان سفر کنیم و از نزدیک نظاره‌گر وضعیت برداشت این محصول باشیم.

وی به توافق بین کشاورز و تشکل برای خرید بادمجان اشاره و تصریح کرد: در قالب این طرح، توافقی بین طرفین باید انجام شود، قیمت تمام شده و سپس هزینه انجام شده برآورد می‌شود و درصدی هم سود برای کشاورز در نظر گرفته شده است.

مدیر تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه درحال حاضر بادمجان دلمه ای ۵۰۰ و بادمجان قلمی ۸۰۰ تومان در مزرعه از کشاورزان خریداری می‌شود، بیان کرد: در همین راستا باید منابع و تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تعاون روستایی قرار گیرد تا تشکل‌ها بتوانند کار خرید توافقی بادمجان را از کشاورزان ادامه دهند.

اسدپور افزود: کشاورزان به مراکز تعاون روستایی در شهرستان محل زندگی خود مراجعه و سپس میزان بادمجان موجود خود و رقم فروش را اعلام کنند تا در گام بعدی کارشناسان تعاون‌روستایی جهت خرید اقدام کنند.

در ۹ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان بادمجان کشت شده و برداشت این محصول نیز از اواخر آبان ماه آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد.

به گزارش فارس، چندین محموله بارگیری شده از بادمجان‌های برداشت شده کشاورزان هرمزگانی در هفته گذشته به دلیل قیمت نامناسب و شرایط ناعادلانه تحمیلی از سوی دلالان، به دور ریخته شد که تصاویر آن در رسانه‌ها از جمله خبرگزاری فارس و فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید