خبر فوری

۶ میلیون نفر در انتظار دریافت وام کرونا / واریزی‌ها از شنبه ادامه دارد؟

وام یک میلیون تومانی کرونا امروز به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد و پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد این واریزی‌ها همچنان ادامه دارد و این وام حداقل به حساب ۸ میلیون خانوار دیگر هم واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، بانک مرکزی امروز اعلام کرد وام یک میلیون تومانی کرونا برای ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار خانوار واجد شرایط واریز شده است. این در حالی است که این وام قرار بود برای ۱۱ میلیون خانوار واریز شود و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار همچنان در انتظار واریز وام هستند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریزی‌های امروز، ۱۳ آذرماه تنها بخشی از واریزی‌های وام بوده و احتمالا این وام در هفته آتی به حساب دیگر واجدین شرایط واریز می‌شود.

البته حدود دو هزار نفر از متقاضیان این وام، به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطا‌ها شامل این وام نشده‌اند.

طبق اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار بود کلیه افرادی که نوبت قبل وام کرونا دریافت کرده‌اند و درآمد ثابت و بیمه ندارند، مشمول دریافت این وام شوند. اما افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی و بازنشستگان شامل این طرح نشوند.

اما پیام‌های مخاطبان تجارت‌نیوز نشان می‌دهد هنوز برخی از واجدین شرایط وام کرونا را نگرفته‌اند اما در مقابل این وام به حساب برخی از حقوق‌بگیران واریز شده است.

بازنشستگان وام کرونا گرفتند؟

«امروز به حساب یکی دونفر از بازنشستگان تامین اجتماعی که من میشناختم این وام واریز شده.گفته بودن به حساب حقوق‌بگیران بازنشسته واریز نمیشه ولی واریز کردن. خدا کنه اشتباهی این کار رو نکرده باشن و برای همه واریز بشه.»

«یکی ازدوستان من معلم هست اما امروز براش وام کرونا واریز کردن!»

«پدر من بازنشسته تامین اجتماعی است ولی وام یک میلیونی واریز شد براشون.»

واریزی‌ها از شنبه ادامه دارد؟

در این میان برخی می‌گویند که دفعه قبل وام یک میلیونی کرونا را دریافت کرده‌اند و یا بیمه و حقوق ثابت ندارند اما هنوز پولی به حساب آنها واریز نشده است. اگرچه برخی دیگر هم امیدوارند که واریز‌ها از امروز آغاز شده باشد و تا هفته اینده هم ادامه داشته باشد.

«سلام برا من واریز نشده من ۳تا بچه هم دارم نمی‌دونم رو چه معیاری حساب کردن برا وام دادن.»

«بنده کلیه شرایط دریافت وام رو دارم و تقاضا هم دادم ولی پولی واریز نشده!!!»

«سلام من یک میلیون اول را گرفتم نه بیمه هستم نه حقوق ثابت دارم مرحله دوم هم پیام دادم ولی واریز نشد درضمن اینها مگه نمیگن ۱۱میلیون خانوار میدیم چی جوری ۵ میلیون واریز شده؟

«من یه زن بیوه هستم ۳۰سالم با دوتا دختر بچه نه وام بهم ریختن نه معیشتی برام میریزن نمیدونم چیکار کنم اگر ممکن کمکم کنید.»

«کمک معشیتی و وام قبلی و یارانه به من تعلق گرفته ولی الان وام به من ندادن … آیا دوباره هم واریزی داره یا خیر؟»

«برا من نریختن نه بیمه دارم نه درامدیسری قبل ریختن چکار کنم راه حلی داره؟»

«بعضی خانوارها متاسفانه ازثبت نام دوم وام کرونا جاماندند،اگر میشه تمدید کنید انها هم بتوانند موفق به دریافت وام شوند.»

وام یک میلیونی کرونا واریز شد / چه کسانی مشمول وام نشدند؟

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید