خبر فوری

نوجوانان هرمزگان برنامه‌های روز جهانی معلولان را مجازی برگزار می‌کنند

هرمزبان – برنامه‌های روز جهانی معلولان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با عنوان «بر بال فرشتگان» و با شعار «با توانایی‌های متفاوت آینده را خواهیم ساخت» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان هرمزگان به مناسبت گرامی‌داشت ۱۳ آذر روز جهانی معلولان گفت: در طول این یک هفته پویش‌های فرهنگی در قالب فعالیت‌های شاد قصه‌گویی، نمایش فیلم، نقاشی و کاردستی ویژه مدارس استثنایی استان برگزار می‌شود.

پروین پشتکوهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در این هفته پاتوق قصه‌گویی اعضای روشندل کانون فراگیر بندرعباس به صورت زنده و با هدف تکریم جایگاه معلولان استان و آگاهی‌بخشی به والدین اعضای با نیازهای ویژه استان در قالب نشست و گفت‌وگو با مدیرعامل کارآفرین حوزه معلولین ضایعات نخاعی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه مجازی آثار اعضا با نیازهای ویژه در فضای مجازی، برگزاری نشست مجازی، پویش «با تفاوت هایمان آینده را خواهیم ساخت»، تهیه کلیپ‌های انگیزشی از تعدادی از معلولان و اعضای توانمند کانون فراگیر بندرعباس و معرفی مشاغل ویژه معلولان را بخش دیگری از برنامه‌های کانون به مناسبت گرامی‌داشت روز جهانی معلولان اعلام کرد.  

مدیرکل کانون پرورش فکری هرمزگان افزود: در همین راستا و با هدف بهره‌مندی از نظریات کارشناسان در اجرای فعالیت‌های ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه، اتاق فکر کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش استثنایی افتتاح می‌شود.

پشتکوهی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را شناسایی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه و معرفی کانون و خدمات مراکز فراگیر به آن‌ها و والدین‌شان و هم‌چنین ایجاد زمینه‌های تعامل بچه‌ها با همسالان دارای نیازهای ویژه همراه با حس برابری و همدلی عنوان کرد.

سازمان ملل متحد سوم دسامبر برابر با ١٣ آذرماه را به عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری کرده است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید