از درخشش ورزشکاران در مسابقات داخلی و خارجی تا وداع با پیشکسوت کشتی استان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار ایرنا، اولین رویداد ورزشی کرمانشاه در هفته گذشته، درخشش شیرجه رو کرمانشاهی در رقابت های قهرمانی آسیا بود که وی به همراه مجتبی ولی پور توانستند اولین مدال برنز تاریخ شیرجه کشورمان را کسب کنند.
نظرپور و ولی پور در شیرجه هماهنگ سکوی 10 متر برای نخستین بار مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را برای ایران به ارمغان آوردند و شیرجه روهای چین و ژاپن نیز به ترتیب اول و دوم شدند.

** وداع با اسفندیار کشتی کرمانشاه
یکی از خبرهای تلخ ورزش کرمانشاه در هفته ای که سپری شد وداع با مرحوم اسفندیار غلامی کشتی گیر پیشکسوت استان بود که پس از سال ها افتخارآفرینی، سرانجام پس از مدت ها مبارزه با بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت و روز شنبه (29 آبان) نیز در میان حزن و اندوه مردم اسلام آبادغرب تشییع و در باغ رضوان این شهر به خاک سپرده شد.

** بانوان اژدها سوار کرمانشاه قهرمان دراگون بوت کشور شدند
بانوان اژدها سوار تیم کرمانشاه مقام اول نهمین دوره رقابت های دراگون بوت قهرمانی کشور در مسافت 500 متر را از آن خود کردند، ضمن اینکه گیلان و تهران نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را بدست آوردند.
همچنین در مسافت 200 متر نیز تیم بانوان کرمانشاه پس از تیم های شمال شرق تهران و گیلان رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

** هفت یادواره شهدای ورزشکار استان کرمانشاه امسال برگزار می شود
مسوول سازمان بسیج ورزشکاران استان کرمانشاه در مجمع عالی بسیج این قشربا اشاره به برگزاری چهار یادواره شهدای ورزشکار از ابتدای سال تاکنون، گفت: سه یادواره دیگر نیز تا پایان سال برگزار خواهد شد.
سرهنگ پاسدار حسین نوری، ترویج روحیه بسیجی بین ورزشکاران را از مهمترین اهداف سازمان بسیج ورزشکاری عنوان کرد و گفت: شناسایی آسیب های فرهنگی در حوزه ورزش و تلاش برای کاهش این آسیب ها، بسترسازی مناسب برای دمیده شدن روحیه معنوی در ورزش و ترویج اخلاق و روحیه پهلوانی بین ورزشکاران از دیگر ماموریت های سازمان بسیج ورزشکاران است.

** کسب 400 مدال بین المللی در سال گذشته توسط ورزشکاران کرمانشاه
مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه نیز در این جلسه همچنین با اشاره به موفقیت های ورزشکاران استان در رقابت های مختلف، خاطرنشان کرد: سال گذشته ورزشکاران کرمانشاهی نزدیک به یک هزار و 460 مدال کسب کردند که حدود 400 مدال آن در رقابت های بین المللی کسب شد.
مجتبی جوهری با بیان اینکه خوشبختانه مسوولان استان نیز اهمیت زیادی برای بحث ورزش قائل هستند، گفت: نمونه آن ها آیت الله علما است که هر زمان با جامعه ورزشی دیدار دارند روحیه و انرژی مثبت زیادی به ورزشکاران و مسوولان و متولیان هیات های مختلف ورزشی تزریق می کنند.

** تکواندوکارکرمانشاهی در رقابت های جام جهانی وجایزه بزرگ باکوبه میدان می رود
در حالی که قرار است تیم ملی تکواندو ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی و مرحله نهایی رقابت های جایزه بزرگ باکو عازم این کشور شود، نام تکواندوکار کرمانشاهی نیز در میان نفرات اعزامی به چشم می خورد.
مسعود حجی زواره تکواندوکار وزن 80- کیلوگرم کرمانشاهی است که با نظر کادر فنی به رقابت ها جایزه بزرگ و جام جهانی اعزام خواهد شد که رقابت های جایزه بزرگ سال 2016 طی روزهای 18 و 19 آذر و رقابت های جام جهانی نیز طی روزهای 21 و 22 آذر برگزار خواهد شد.

** 2 کشتی گیر کرمانشاهی به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه با اشاره به دعوت از 14 کشتی گیر به اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران، اظهار کرد: 2 کشتی گیر کرمانشاهی به نام های حامد رشیدی و بهمن تیموری نیز در این اردو حضور خواهند داشت.
منصور کیانی با بیان اینکه رشیدی در وزن 70 کیلوگرم و تیموری نیز در وزن 74 کیلوگرم در اردوی تیم ملی حضور خواهند یافت، یادآوری کرد: اردوی تیم ملی کشتی آزاد در روزهای هفتم تا هجدهم آذر و در خانه کشتی شماره یک تهران برگزار می‌شود.

** کسب مدال برنز توسط یدالله محبی در رقابت های جایزه بزرگ باکو
در رقابت های کشتی بین المللی جایزه بزرگ حیدرعلی اف در باکو آذربایجان، یدالله محبی کشتی گیر کرمانشاهی وزن 125 کیلوگرم توانست مدال برنز این رقابت ها را کسب کند.
محبی پس از آنکه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد در دور دوم با حریق قدرتمند گرجستانی مصاف داد و با حساب ‘هفت بر چهار’ نتیجه را واگذار کرد اما به دیدار رده بندی راه یافت در این مرحله با پیروزی ‘چهار برصفر’ مقابل حریف مصری مدال برنز را کسب کند.
7458/8066 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید