کمیسر حقوق بشر روسیه: عملیات ائتلاف آمریکایی در موصل، امنیت غیرنظامیان را تهدید می‌کند

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، “کنستانتین دالگوف،” کمیسر وزارت خارجه روسیه در امور حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قائون، اظهار داشت ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا در عملیات خود علیه داعش ایمنی غیرنظامیان را در موصل نادیده می‌گیرد. 
دالگوف در مصاحبه ای با روزنامه ایزوستیا روسیه، افزود: ائتلاف عملیاتی را در نزدیکی مناطق مسکونی انجام می‌دهد و امنیت غیرنظامیان را نادیده می‌گیرد.
وی افزود: ما بارها اعلام کرده‌ایم که طی عملیات مبارزه با تروریسم مسایلی مانند اطمینان از ایمنی غیرنظامیان باید مورد توجه قرار گیرد. روسیه و سوریه نیز دقیقا به این شکل (با در نظر گرفتن امنیت غیرنظامیان) اقداماتی را در حلب انجام می‌دهند. 
کمیسر حقوق بشر روسیه  افزود: تا آنجایی که ما مطلع هستیم، عملیات ائتلاف در موصل در نزدیکی مناطق مسکونی صورت می‌گیرد و در صورت نادیده گرفتن ایمنی غیرنظامیان، خطر افزایش آسیب به آنها وجود دارد، اما ائتلاف این مسئله را رعایت نمی‌کند.
ماریا زاخاروف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیز اعلام کرد شرایط در مناطق نزدیک موصل در حال تبدیل شدن به فاجعه انسانی است.
وی افزود در پی عملیات اتئلاف در موصل، حدود 70.000 غیرنظامی از این شهر گریخته‌اند.

انتهای پیام /

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید