۵۱ درصد مسیر ریلی در هرمزگان زیر پوشش تلفن همراه قرار دارد

هرمزبان – مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان گفت: ۵۱ درصد از مسیر ریلی بندرعباس – بافق که در این استان قرار گرفته دارای پوشش تلفن همراه است.

اولین ثبت نام تلفن همراه کشور در تیرماه ۱۳۷۲ انجام شد که شرکت مخابرات ایران و شرکت پست با توجه به استقبال اندک مردم با بازاریابانی که بتوانند مشتری جذب کننده جایزه می دادند.

این وسیله به تدریج جایگاه خود را بین مردم کشور بدست آورد و امروزه به یکی از پرکاربردترین وسایل ارتباطی تبدیل شده و وجود پوشش آن در شهرها و روستاها و مسیرهای ارتباطی بین نقاط سکونتگاهی امری ضروری است.

یک سال بعد از ورود تلفن همراه به کشور نیز یعنی در بیست و ششم اسفند ماه سال ۱۳۷۳ راه‌آهن بافق – بندرعباس با حضور روسای جمهور ایران، ترکمنستان، قرقیزستان ،ارمنستان و افغانستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

ریل یکی از اصلی‌ترین و اَمن‌ترین مسیرهای جابه‌جایی و انتقال افراد در بین سکونتگاهی کشور محسوب می‌شود که وجود پوشش تلفن همراه در طول آن نیز جزو الزام‌های پروانه اپراتورهای تلفن همراه هم است.

احد قویدل‌فرد روز سه شنبه در گفت وگو با ارینا به اشاره به  اهمیت پوشش مسیرهای اصلی در پروانه اپراتورها افزود: پوشش مسیرهای جاده ای و ریلی جزو الزام‌های پروانه اپراتورهای تلفن همراه قرار دارد امام مسیرهای دریایی در این پروانه‌ها پیش بینی نشده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: درحال حاضر افزون بر ۸۰ درصد مسیرهای جاده و ۵۱ درصد مسیر ریل در هرمزگان زیر پوشش تلفن همراه قرار دارند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات هرمزگان اذعان می‌کند: کوهستانی بودن مسیر ریل بندرعباس – بافق اصلی‌ترین دلیل شرایط کنونی پوشش تلفن همراه در این مسیر اصلی است زیرا در بسیاری از مناطق حتی شبکه انتقال برق هم وجود ندارد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید