خبر فوری

پیکر بی جان شکارچی گلستانی از تالاب آلاگل خارج شد

غلامرضا کریمی به خبرنگار اظهار داشت: قایق این شکارچی گنبدی امروز در تالاب واژگون و خود وی مفقود شده بود که گروهی از غواصان مازندرانی و گلستانی پیکر او را هفت متر دورتر از محل واژگونی قایق به همراه اسلحه اش پیدا کردند.
وی به نقل از غواصان شرکت کننده در این عملیات افزود که پیکر این شکارچی پرندگان در میان جلبک های کف تالاب گیر افتاده بود.
رئیس محیط زیست گنبدکاووس همچنین گفت که این فرد از شکارچیان مجاز بود که پروانه عادی شکار پرندگان آبزی را اخذ کرده بود.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا سه تالاب بین المللی 'آلاگل، آجی گل و آلماگل' در قسمت شمال استان گلستان، نزدیک مرز ایران و ترکمنستان، به فاصله نزدیک به هم دربخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس واقع شده اند.
آلاگل با دو هزار و 500 هکتار وسعت، آجی گل با 320 هکتار وسعت و تالاب آلماگل با 207 هکتار مساحت در نزدیکی هم واقع هستند.
شکارچیان دارای پروانه عادی در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته در فصل اعلام شده برای شکار توسط اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، مجاز به شکار در مناطق تعیین شده، هستند.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسئولان محیط زیست علاوه بر گونه های بومی،114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.
گنبدکاووس با 360 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است، این استان با کشور ترکمنستان ، دریای خزر و استانهای خراسان شمالی، سمنان و مازندران همسایه می باشد.
1648
**انتشار :

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید