خبر فوری

مصرف روغن خوراکی هرمزگانه ماهانه ۱۵۰۰تن است

هرمزبان-مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور گفت: سهم روغن خام خوراکی استان هرمزگان ماهانه به طور میانگین هزار و ۵۰۰ تن است که به تنها کارخانه روغن استان ارسال می‌شود.

مسعود دشوارگر روز جمعه با اشاره به پهلوگیری ۳۳ کشتی هزارتنی روغن خام خوراکی در بندرشهید رجایی، افزود: درحال حاضر حدود سه هزار و ۵۰۰تن روغن خوراکی در حال ارسال به کل کشور بوده که برای هرمزگان هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این محموله ۳۳هزارتنی این کشتی ها، روغن خام از نوع سویا به عنوان مواد اولیه کارخانجات روغن در این بندرگاه تجاری  در بندرشهید رجایی پهلو گرفته است و تخلیه آن درحال انجام است.

وی یاد آور شد: با توجه به کمبود روغن در برخی از نقاط کشور روزانه به طور میانگین ۱۰۰ دستگاه تانکر حمل روغن نباتی به ترمینال  فرآورده‌های روغنی ایران مراجعه و پس از بارگیری، محموله‌های روغن برای کارخانه‌های سراسر کشور فرستاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۶ کشور بیان داشت: افزون بر این کشتی در مخازن بندرشهید رجایی نیز انواع روغن خام خوراکی ذخیره شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان هم در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا اظهارداشت: روغن خوراکی در این استان از محل کارخانه «حیات هرمزگان» تامین می‌شود که در این زمینه می‌توان با تخصیص به موقع روغن خام به این شرکت، دغدغه خانوارها به این کالای اساسی را کاهش داد.

خلیل قاسمی افزود: اختصاص روغن خام به کارخانه حیات هرمزگان باید از طریق مخازن این استان تامین شود تا با بیشترین ظرفیت روغن خوراکی خانوارها را تامین و با سرعت در سطح بازار افزایش یابد.

وی بیان داشت: ظرفیت تولید روغن خوراکی شرکت حیات هرمزگان ۲ هزار و ۵۸۳ تن در ماه و ۳۱ هزار تن در سال است که با اختصاص بیشتر روغن خام می‌تواند در سه نوبت کاری مشغول به فعالیت شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهارداشت: عرضه روغن خوراکی در سطح بازار هرمزگان باید از طریق فروشگاه‌های بزرگ و واحدهای صنفی صورت گیرد تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

وی یادآورشد: مشکل اصلی در تامین روغن خانوارها تامین نشدن به موقع روغن خام به کارخانه روغن نباتی حیات هرمزگان و مستقر نبودن فروشگاه‌های بزرگ در سطح روستاها و شهرستان‌های کوچک استان است که می‌توان این مساله را باهمکاری مدیریت شرکت غله وخدمات بازرگانی و شرکت‌های تعاون روستایی برطرف کرد.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید