خبر فوری

یک استاد دانشگاه : جامعه امروز به مهربانی نیاز دارد

هرمزبان – یک استاد حوزه و دانشگاه در هرمزگان با بیان اینکه در جوامع اسلامی کسانی می‌توانند ادعای پیروی و تبعیت از سیره پیامبراکرم(ص) داشته باشند که با مردم مهربان باشند، محبت و مهربانی را نیازهای مهم جامعه اسلامی امروز دانست.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی روز سه‌شنبه در گفت‎وگو با ایرنا، در معرفی شخصیت پیامبر(ص) از نگاه قرآن کریم افزود: خداوند براساس این آیه«لَقَدْ کانَ لَکمْ فی رسول الله أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ برای شما در رسول خدا، الگوی بسیار نیکویی است، رئوف و رحیم را از ویژگی‌های پیامبر اکرم(ص) دانسته و همان گونه که خود را رئوف و مهربان معرفی کرده، پیامبر اکرم را نیز این گونه معرفی می‌کند.

وی ادامه داد:اگر همه با یکدیگرمهربان باشند و براساس منش و اخلاق و سیره زندگی پیامبراکرم(ص) باهم رفتار کنند، درگیری، خشونت و تفرقه‌ بین مردم در جامعه جایی ندارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که قرآن شخصت و جایگاه پیامبراسلام(ص) را با الفاظ بسیار ناب و بزرگ معرفی کرده است، بیان داشت: صلوات فرستادن بر پیامبراکرم(ص) در سوره مبارکه احزاب و عظمت دادن به جایگاه پیامبراکرم(ص) در سوره نور نشان دهنده عظمت پیامبر مهرو رحمت بوده و این مهم در کلام تمامی انبیا این مساله مشهود بوده است.

میرزایی با اشاره به بی‌حرمتی نشریه فرانسوی به پیامبراسلام(ص) گفت: راه، روش و سنت و برنامه‌های همه پیامبران یکی است، لذا توهین به پیامبر اکرم(ص) توهین به تمامی پیامبران الهی است.

وی تفرقه را بزرگ‌ترین ابزار دشمن برای حمله به اعتقادان مسلمانان عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی اگر درگیر تفرقه شد، نمی‌توان در فضای غبارآلود تفرقه اخلاق، احکام و اعتقادات اسلامی را پیاده کرد، لذا مساله وحدت مساله‌ای بسیار جدی است.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *