خبر فوری

کشف 28 پرنده نایاب و در حال انقراض در جاسک

هرمزبان:رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاسک گفت: 28 پرنده نایاب و در حال انقراض توسط نیروهای دریابانی پاسگاه بنجی این شهرستان کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، کاظم شریفی در روز جمعه اظهار کرد: در این ارتباط 14 بهله شاهین و 14 قطعه هوبره کشف و قایق قاچاقچیان این پرنده ها توقیف شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شاهین پرنده ای شکاری است عده ای سودجو در این فصل اقدام به زنده گیری این پرنده می کنند و آنها را در کشورهای حاشیه خلیج فارس به فروش می رسانند.
شریفی یادآوری کرد: هوبره نیز پرنده ای مختص مناطق بیابانی، شن زارها و تپه های ماهوری است و در ایران به صورت بومی و مهاجر دیده می شود و از گونه های در حال انقراض است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاسک گفت: پرندگان کشف شده جهت تیمار و رهاسازی به این اداره تحویل شدند تا پس از مداوا در مناطق مناسب رها سازی شوند.
شریفی اظهار کرد: جریمه شکار هر قطعه شاهین 600 میلیون ریال و هر قطعه هوبره 20 میلیون ریال است و در مجموع هشت میلیارد و 680 میلیون ریال جریمه برای قاچاقچیان این پرونده در نظر گرفته می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست جاسک یادآوری کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده قیمت خرید و فروش هر قطعه شاهین در کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود 500 تا 700 میلیون ریال است.
جاسک یکی از شهرهای استان هرمزگان در جنوب ایران است.

منبع: ایرنا
(لینک)
کد خبر: 394851

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید