خبر فوری

بیشترین حملات دشمن در بخش سایبری است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بیشترین حملات دشمن در بخش سایبری کشور رخ می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از صدا و سیما، سردار غلامرضا جلالی، در نهمین رزمایش سراسری مولدهای برق اضطراری، گفت: دشمن در تقابل با ایران اسلامی به دلیل توان بالای دفاعی، بازدارندگی و اراده قاطع که مشاهده کرد از حوزه نظامی مأیوس شده است که نقطه عطف این مسئله، انهدام پهپاد جاسوسی فوق پیشرفته آمریکا در خلیج فارس بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها پس از ناامیدی از جبهه نظامی به دنبال جنگ علیه زیرساخت‌های حیاتی کشور رفتند تصریح کرد: در این جنگ نوین به دلیل آنکه فاعل جنگ در حوزه سایبری گمنام است این حملات بیشتر در این حوزه انجام می‌شود.

سردار جلایی ادامه داد: زیرساخت‌های حیاتی ایران به دلیل رشد و توسعه سریع، گرایش به سایبری شدن پیدا کرده است لذا حفظ این کارکردها که پیوندی حیاتی با کیفیت زیست مردم دارد منوط به پدافند سایبری و رعایت الزامات جامع پدافند غیرعامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در این زمینه رویکرد ما عملیات پیشگیرانه برای رصد آسیب‌پذیری‌ها و کنترل آمادگی‌هاست متذکر شد: صنعت برق، صنعتی مادر است و همه کارکردهای حیاتی به برق مربوط است؛ عدم اختلالات در زیرساخت‌های برق کشور نشان از تاب آوری و قوت صنعت برق کشور دارد و قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: ظرفیت کنونی مولدهای اضطراری برق می‌تواند رشد بیشتری داشته باشد تا تأمین کننده برق اضطراری کشور باشد. رزمایش‌های سایبری در حوزه برق باید به صورت منظم برگزار شود تا ضمن بررسی آسیب پذیری‌ها میزان پایداری شبکه ارتقا یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید