خبر فوری

آفتاب یزد: به قالیباف چرا؟ به روحانی خرده بگیرید

یک روزنامه حامی دولت می‌گوید رئیس مجلس جبران برخی کم‌کاری‌های رئیس‌جمهور را می‌کند، هر چند که مشاوران روحانی از این اتفاق خوش‌شان نمی‌آید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، روزنامه کیهان ئر ستون اخبار ویژه خود نوشت: آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «واکنش منفی در مشاور رئیس‌جمهور به جلسات قالیباف با وزرا؛ میدانی که روحانی به قالیباف داده است» نوشت: یک دلیل این دیدارها تیپ مدیریتی و شخصیتی قالیباف است که علاقه‌مند به برگزاری جلسات میدانی است.

اما دومین دلیل درباره اینکه قالیباف دست به چنین اقدامی می‌زند به حسن روحانی مربوط است! درحالی که موج شدید کرونا و فشار تحریم‌ها مصائب بسیاری را بر مردم تحمیل کرده، حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور تمایلی به حضور حداکثری در مسائل مختلف، دیدارهای میدانی و… ندارد! او بسیاری از فعالیت‌ها را پشت مانیتور خود و به شکل ویدیو کنفرانس دنبال می‌کند که طبیعتا نتیجه لازم را نخواهد داشت. در چنین فضایی قالیباف این فضا را یافته تا به مخاطب بگوید اگر روحانی حاضر نیست از لایه امن دفتر خود برای حل مشکلات خارج شود اما من به‌عنوان رئیس مجلس گام برمی‌دارم تا مشکلات حل شود! روحانی حتی جلسات سران قوا را نیز به‌دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا تعطیل کرده است. بنابراین اگرچه مشاوران روحانی به رفتارهای قالیباف تذکر می‌دهند اما واقعیت این است که وقتی روحانی میدان را کامل رها کرده نمی‌توان انتظار دیگری داشت.

در همین زمینه یک خبرگزاری اصولگرا مطلبی را منتشر کرده که مضمون آن این است که درحالی که روحانی هیچ گامی برنمی‌دارد قالیباف مجبور است به‌دنبال جایگزین‌هایی باشد. « جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا به دلیل غیبت رئیس‌جمهور نزدیک ۲ ماه است که برگزار نمی‌شود.»

در همین راستا قالیباف به عنوان رئیس مجلس، جلساتی با وزرا و مدیران ارشد دولتی برگزار کرده و به نوعی امر ضروری تعامل قوا را در سطح ارتباط با وزرا و ارائه توضیح و گزارش از آنها درخصوص مسائل مختلف پیگیری می‌کند.

پیگیری وضعیت بازار ارز و جلسات مستمر ۱۰ روزه با هدف کاهش قیمت دلار و تثبیت بورس و جلوگیری از قیمت‌گذاری دستوری فولاد در همین راستا تلقی می‌شود. همچنین برگزاری نشست‌های رئیس مجلس و نمایندگان با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، وزیر نفت و وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری مسئله اقتصاد و معیشت، سیاست‌های پولی، مالی و تجاری، نحوه حمایت از واردات کالاهای اساسی با ارز ترجیحی و حمایت از تولید از جمله اقدامات اخیر و تعاملی دولت و مجلس محسوب می‌شود.  این گزارش به خوبی نشان می‌دهد که در عمل مشاوران روحانی به جای گله از قالیباف باید به رئیس خود مشاوره بهتری بدهند!

آفتاب یزد ضمناً به انتقاد حسام‌الدین آشنا و حمید ابوطالبی از این فعالیت رئیس مجلس پرداخت.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید