خبر فوری

واکنش نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس به اظهارات ماکرون

عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) بیانیه نمایندگان اقلیت‌های دینی در محکومیت اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۷ آبان) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۵ نفر از نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس در محکومیت اظهارات توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه را قرائت کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است: 

به نام خدا

مهمترین عامل شکل دهنده و معنابخش هویت‌ها در دنیای کنونی دین است، به تبع آن احترام به ادیان به طریق اولی پیامبران ادیان اهمیت شایان توجه و غیرقابل چشم‌پوشی برای امکان زیست مشترک در درون جوامع و بین جوامع می‌یابد و در شرایط حال حاضر جهان درک این امور از سوی سران کشورها و ملل بدیهی است اما متأسفانه آنچه دیده می‌شود بی‌توجهی عامدانه برخی از آنها است که خود آتش بیار معرکه شده‌اند و بر تنور دشمنی‌ها می‌دمند.

بیشتر بخوانید:
بیانیه نمایندگان مجلسگستاخی مکرون در جهت کُند کردن روند پرشتاب اسلام‌گرایی در فرانسه است

اظهارات غیرمسئولانه و توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به ساحت پیامبر دین اسلام از جمله این رویکردهای مضموم است که عملا به بهانه آزادی بیان، ولنگاری بیان و خشونت زبانی منتهی به خشونت فرهنگی و سیاسی را ترویج می‌کند، اگر افراطی‌گری محکوم است هتاکی زمینه‌ساز زنجیره خشونت و پایمال شدن حقوق محکوم‌تر است.

ما نمایندگان جوامع، ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی با احترام به تجربه مشترک و دیرین جوامع خود در ایران اسلامی با محکومیت چنین رفتارهایی از سردمداران چنین کشورها می‌خواهیم که چنانچه خواهان صلح و هم زیستی ادیان و فرهنگ‌ها هستند به تجدیدنظر اساسی به رویکردها و باورهای غلط‌شان دست یازند.

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید