خبر فوری
مرتضی فاخری

لزوم خودباوری پزشکان هرمزگانی و تجهیز امکانات پزشکی در استان هرمزگان

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان – یادداشت مهمان:

✍️ مرتضی فاخری (کارشناس ارشد مدیریت استراتژیک)

مرتضی فاخری

در خبرها آمده بود که مراکز پزشکی در استان یزد تا اطلاع ثانوی از پذیرش بیماران خارج از استان و ارئه نوبت دهی به آنان، ممنوع شده و در غیر اینصورت، این مراکز پلمب خواهند شد.

شاید در نظر اول، این تصمیم کمی سخت گیرانه و شاید غیر انسانی تلقی گردد ولی پس از کمی تأمل و تعمق به این مورد واقف و آگاه خواهیم بود که هدف اصلی این گونه تصمیمات، فقط برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و برای سلامتی آحاد افراد جامعه، اتخاذ گردیده است.

اما از منظر مهم تری نیز باید به قضیه نگریست که آن هم مربوط به مقوله گردشگری سلامت و توجه به چرخش مالی مثبت و مرتبط با این موضوع در استان یزد می باشد. متولیان امر در حوزه بهداشت و سلامت در استان یزد از سال های گذشته با همکاری پزشکان حاذق و برجسته در سطح ملی با ایجاد مراکزی مجهز و با امکانات رفاهی مناسب، تسهیلات لازم را برای جذب بیماران از استان های دیگر و بخصوص استان های جنوبی و حتی کشورهای حاشیه خلیج فارس را فراهم نموده اند که در این راستا، ضمن اعتماد سازی و کیفیت بالای خدمات تا حصول سلامت کامل، موجبات گسترش گردشگری سلامت، جلوگیری از خروج بی رویه ارز از کشور و ارزآوری از بیماران خارج از کشور را ایجاد نموده اند.

در این میان باید به جامعه پزشکی استان هرمزگان و متولیان این امر نیز توجه نمود که در سال های اخیر و پس از فراز و نشیب های فراوان، توانسته اند بارقه های امید تازه ای را در سطح مردم فهیم این استان، دمیده و اعتماد آنها را جلب نمایند ولی این ترکیب فعلی تا حد ایده آل خود، فاصله ها دارد و انتظار می رود در استانی که گلوگاه اصلی اقصاد کشور از دریا و خشکی در آن تلألو می یابد و سرمایه های ملی زیادی از این سرزمین، تزریق می گردد، سطح بهداشت و خدمات پزشکی آن نیز به حدی برسد که مردم آن، نیازی به مراجعه به استان های همجوار و یا کشورهای دیگر نداشته باشند و بلکه استعداد موجود به سمتی سوق پیدا کند که پذیرای سرمایه های گردشگری سلامت در استان هرمزگان باشیم.

پیشنهاد می گردد ضمن اولویت بخشی به حوزه سلامت در کلیه مناطق دور و نزدیک این استان زر خیز، شرایط برای آموزش جوانان با استعدد و نخبه در حوزه پزشکی، بیش از پیش فراهم گردد تا جوان هرمزگانی بتواند با خیال بال مناسب در این راه قدم گذاشته و در نهایت، در همین استان برای مردم خود، مفید واقع گردد و موجبات سرافرازی نام هرمزگان و هرمزگانی در ایران و جهان گردد. به امید چنین روزی

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید