خبر فوری

اورتون ۲ – لیورپول ۲؛ تساوی کلوپ و آنچلوتی در دیداری جنجالی

هرمزبان – اورتون و لیورپول در یک دیدار پرهیجان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در پایان با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، اورتون پس از کسب چهار برد متوالی در آغاز فصل ۲۰۲۰/۲۱ لیگ برتر انگلیس، سرانجام مقابل مدافع عنوان قهرمانی مسابقات متوقف شد. در روزی که لیورپول بارها بر روی دروازه اورتون خلق موقعیت کرد و البته اورتون نیز چندین موقعیت خوب گلزنی ایجاد کرد، دو تیم اورتون و لیورپول به تساوی ۲-۲ دست یافتند، تا نتیجه ای دلخواه برای سایر مدعیان رقم بخورد. در این دیدار لیورپول در اوقات تلف شده بازی موفق به گلزنی شد، که این گل توسط سیستم کمک داور ویدیوی به دلیل آفساید میلی متری سادیو مانه، مردود اعلام شد.
تنها شش دقیقه از دربی مرسی ساید بین اورتون و لیورپول در ورزشگاه گودیسون پارک گذشته بود که ویرژیل فن دایک مدافع هلندی قرمزها مصدوم شد و به بیرون زمین رفت. او که برای رسیدن به توپ با جوردن پیکفورد گلر اورتون برخورد کرده بود، از ناحیه زانو مصدوم شد و پس از چند دقیقه جای خود را به جو گومز داد. صحنه کاملا پنالتی بود ولی پس از بررسی وی ای آر تصمیم کمک داور مبنی بر قرار داشتن فن دایک در آفساید تایید شد تا لیورپول از رسیدن به پنالتی محروم شود. مصدومیت فن دایک خبر بسیار بدی برای یورگن کلوپ و هواداران لیورپول بود. روی این صحنه برخی کارشناسان معتقدند داور باید جدای از قرار داشتن فن دایک در منطقه آفساید، پیکفورد را اخراج می کرد؛ چرا که او یک خطای شدید و منجر به مصدومیت را موجب شده بود، اما در نهایت داور تصمیمی برای نشان دادن کارت قرمز به گلر ملی پوش اورتون نداشت.
بازی به دقایق پایانی نزدیک می شد که اورتون ده نفره شد. مایکل اولیور به ریچارلیسون ستاره اورتون که تکل خطرناک و شدیدی را روی پای تیاگو بسته بود، به درستی کارت قرمز را نشان داد تا تافی ها با یک یار کمتر به بازی ادامه دهند. این بهترین موقعیت بود برای لیورپول تا گل برتری را به ثمر برساند. همین اتفاق نیز رخ داد و لیورپول دقیقه ۹۲ توسط جوردن هندرسون به گل سوم رسید ولی وی ای آر این گل را مردود اعلام کرد.
جوردن هندرسون توانست از درون محوطه جریمه گل برتری قرمزها را به ثمر برساند. گلی که توسط داور مورد قبول واقع شد ولی با بررسی وی ای آر مشخص شد که سادیو مانه با فاصله ای میلیمتری در آفساید بوده و در نتیجه گل مردود اعلام شد. پاس عالی تیاگو به مانه که در واقع می توانست پاس طلایی بازی لقب بگیرد، در نهایت با رای وی ای آر بی نتیجه ماند.
کارشناسان روی مردود شدن این گل هم تردیدهایی دارند چون در تصاویر تلویزیونی به نظر نمی رسید که مانه در آفساید قرار داشته باشد. اعلام چنین چنین آفسایدهای میلیمتری همواره در فوتبال انگلیس محل بحث و جدل بوده و سوت پایان دربی مرسی ساید به صدا در نیامده بود که شاهد واکنش‎‌های مختلفی به تصمیم تیم داوری بودیم.
شرح گل ها:
اورتون ۰-۱ لیورپول | سادیو مانه (۳): حرکت ترکیبی زیبای بازیکنان لیورپول با ارسال توپ برای اندی رابرتسون همراه بود و پاس او را سادیو مانه در محوطه جریمه به گل اول بازی تبدیل کرد.
اورتون ۱-۱ لیورپول | مایکل کین (۱۹): ارسال زیبای هامس رودریگز از روی نقطه کرنر را مایکل کین با ضربه سر به گل مساوی بدل کرد.
اورتون ۱-۲ لیورپول | محمد صلاح (۷۲): دفع ناقص یری مینا موجب شد توپ جلوی پای محمد صلاح بیفتد و وی با یک شوت محکم گل دوم قرمزها را به ثمر رساند.
اورتون ۲-۲ لیورپول | دومنیک کالورت لوین (۸۱): ارسال لوکاس دینیه از جناح چپ با ضربه سر دیدنی دومنیک کالورت لوین بالاتر از رابرتسون به گل تساوی اورتون بدل شد.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید