خبر فوری

زیدان و کومان؛ انگیزه های مشترک برای پیروزی در ال کلاسیکو

هرمزبان – بعد از دو شکست متوالی رئال مادرید، نام پوچتینو دوباره به دوگوش می رسد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، درحالیکه دو شکست اخیر رئال مادرید در دو بازی پیاپی مقابل کادیز و شاختار دونتسک، سرمربی این تیم زین الدین زیدان را به شدت تحت فشار گذاشته در آستانه بازی بزرگ ال کلاسیکو که امروز برگزار می‌شود رادیو اوندا سرو در اسپانیا مدعی شد رئال بعد از این دو شکست تماس‌هایی با مائوریسیو پوچتینو برقرار کرده است.
بر اساس این گزارش‌، مدیریت باشگاه در تماس با پوچتینو از او خواسته برنامه‌ای جامع برای ارائه به باشگاه آماده کند تا در صورتیکه زیدان در نهایت از این تیم اخراج شد برنامه او به عنوان نامزد جدی سرمربی گری رئال بررسی شود. این در حالی است که دیروز هم نشریه فرانسوی اکیپ مدعی شد مدیریت رئال به زین الدین زیدان دو مسابقه فرصت داده و اگر او در بازی ال کلاسیکو و سپس بازی مقابل مونشن گلادباخ در اروپا نتایج مد نظر را بدست نیاورد به احتمال زیاد اخراج خواهد شد.
پوچتینو از نوامبر ۲۰۱۹ که از تاتنهام اخراج شده تا کنون بدون تیم بوده. این مربی آرژانتینی از سوی بسیاری از ناظرین به عنوان یکی از بهترین مربیان حال حاضر دنیا شناخته می‌شود و با توجه به بدون تیم بودن او طبیعی است که هر گاه تیم بزرگی با وضعیتی دشوار مواجه شود نام او به عنوان نامزد سرمربی گری آن تیم مطرح شود.
رئال مادرید که به دلیل دو شکست پیاپی اخیر این روزها با تنش مواجه شده در آستانه ال کلاسیکو تنها یک دلخوشی دارد: اینکه وضعیت رقیبش بارسلونا هم متفاوت نیست و بلوگرانا از فصل تابستان تا این لحظه تنش‌هایی بزرگ را از سر گذرانده که همچنان به پایان نرسیده است. اما بازی امروز در نوکمپ برای رونالد کومان سرمربی بارسا یک فرصت بزرگ است. او با پیروزی در این مسابقه از یک طرف جایگاه خود را در باشگاه تثبیت خواهد کرد و می‌تواند از این پس با دلگرمی بیشتری برای پیشبرد پروژه اش تلاش کند. از سوی دیگر او با این شکست تعادل تنش را به سود بارسا و به ضرر رئال به هم خواهد زد و حتی می‌تواند باعث اخراج زین الدین زیدان شود.
رسانه‌های اسپانیایی می گویند بعد از دو شکست پیاپی مقابل کادیز و شاختار، صندلی زیدان در رئال بیش از هر زمان دیگری لرزان شده و در شهر مادرید در هر گردهم‌آیی فوتبالی نام رائول اسطوره باشگاه به عنوان جانشین زیدان به گوش می رسد. از سوی دیگر اما کومان بعد از پیروزی مقابل فرانس واروش در لیگ قهرمانان از بارسایی ها خواسته بود به او زمان بدهند و صبر کنند تا پروژه اش پیشروی کند. او به عنوان یک مربی جدید با تیمی متشکل از چندین بازیکن جدید و چندین بازیکن بسیار جوان و با سیستمی جدید نسبتاً خوب کار کرده و در چند ماهی که از فعالیتش در بارسا می گذرد سیگنالهای امیدوارکننده ای به هواداران مخابره کرده و جو خوشبینی را در بارسا تشدید کرده است.
رونالد کومان سرمربی جدید بارسلونا امروز اولین ال کلاسیکوی خود را به عنوان مربی بلوگرانا تجربه می کند. این در حالی است که او در گذشته بازیکن بارسا بوده و سابقه بازی در چندین ال کلاسیکو را داشته. اما جالب اینجا است که کومان در دوران بازی خود تا یک قدمی پیوستن به رئال مادرید پیش رفته و ممکن بود امروز اسطوره لوس بلانکوس باشد.
اما در نهایت رئال سیاستی در فصل نقل و انتقالات در پیش گرفت که انتقال کومان به این تیم را غیرممکن کرد. در دوران پیش از قانون بوسمان‌، هر باشگاه اسپانیایی تنها قادر به جذب دو بازیکن خارجی در هر فصل بود و رئال مادرید پیشتر هوگو سانچس و شوستر را جذب کرده بود. با اینکه اتلتیکو مادرید هم وارد رقابت برای جذب مدافع هلندی شده بود ولی در نهایت بارسا بود که او را به خدمت گرفت. رسانه ها البته مدعی بودند که میلان و یوونتوس هم برای جذب کومان تلاشهایی کرده اند.
به این ترتیب کومان در ۲۲ ژانویه ۱۹۸۹ قدم به نوکمپ گذاشت و به عنوان بازیکن بارسا به هواداران معرفی شد. کومان به مدت شش سال در تیم رویایی یوهان کرویف بازی کرد و یک دوران طلایی را پشت سر گذاشت. کومان که در این مدت ده جام با بارسا بدست آورده و در کسب اولین جام اروپایی بارسا نقش مهمی داشت حالا به عنوان سرمربی به نوکمپ بازگشته تا کشتی بحران زده بارسلونا را به ساحل آرامش برساند.

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید