خبر فوری

روستاهای هدف گردشگری هرمزگان برای پساکرونا آماده می‌شوند

هرمزبان – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: این استان درحال حاضر دارای ۱۰ روستای هدف گردشگری است که برای پسا کرونا آماده می‌شوند.

رضا برومند روز شنبه در بازدید از قلعه اله وردی خان بخش گوهران شهرستان بشاگرد در خصوص اقدام های لازم برای دست یابی به اهداف توسعه گردشگری روستایی در هرمزگان، اظهار داشت: شیوع کرونا موجب کُندی و یا توقف برخی برنامه ها در حوزه گردشگری شده اما شیوع این بیماری نباید تبدیل به عاملی بازدارنده در راستای تحقق اهداف شود.

وی اضافه کرد:مسایل و کمبودهای مالی هم وجود دارد اما بسیاری از اقدام‌ها نیاز چندانی به این منابع نداشته و با بهره‌گیری از ظرفیت دیگر قابلیت اجرایی دارند ،در همین راستا برنامه توسعه گردشگری روستایی که از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جاری محسوب می‌شود ادامه می‌یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: شاید لازم نباشد برای معرفی یک روستای هدف گردشگری و جذب گردشگر برای آن میلیون ها هزینه کرد، بلکه با بکارگیری شبکه‌های اجتماعی و فعالان این شبکه‌ها و رسانه ها می توان این کار را انجام داد.

برومند گفت: از طرف دیگر ممکن است برخی روستاها نیاز به بهسازی مسیر دسترسی داشته باشند که این اداره کل در حد توان تلاش می‌کند با استفاده از منابع خود این نیاز را برطرف سازد.

وی با اشاره به قلعه اله‌وردی خان گوهران بشاگرد درخصوص مرمت و اعتبار مورد نیاز برای مرمت این قلعه تاریخی گفت: ابتدا باید ارزیابی اولیه انجام و طرح مرمت اساسی قلعه آماده شود تا در نهایت کار مرمت آغاز گردد.

این مقام مسوول بیان داشت: مرمت این بنای تاریخی در اولویت قرار خواهد گرفت و امید می‌رود کار مطالعه و تامین اعتبار لازم برای این منظور در سال جاری انجام شود تا در سال ۱۴۰۰ کار مرمت این اثر تاریخی شروع شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ادامه داد: با انجام مرمت بناهای تاریخی به دنبال واگذاری بهره‌برداری از آنها به بخش خصوصی جهت کسب درآمد و اشتغالزایی همراه با حفظ اصالت آثار هستیم.

برومند عنوان کرد: با توجه به این برنامه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان آمادگی دارد با همکاری مسوولان شهرستان بشاگرد پهنه گردشگری در این شهرستان مصوب کرده تا برای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی معرفی شود.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید