خبر فوری

۲ دانش‌آموز ایرانی قهرمانی شطرنج جهان را کسب کردند

تهران- هرمزبان – سحر معصومی و محمدجواد خورشیدی از ایران در مسابقات شطرنج قهرمانی دانش‌آموزان جهان به مقام برتر دست یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از گزارش روز دوشنبه روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدجواد خورشیدی در رده سنی زیر ۱۴ سال پسران و سحر معصومی در رده سنی زیر ۱۴ سال دختران در مسابقات قهرمانی دانش آموزان جهان با اقتدار به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات رسیدند.

این مسابقات به‌ صورت آنلاین و تحت پلتفرم chess premium و نظارت دوربین توسط کمیته فنی فدراسیون جهانی ورزش دانش‌آموزی (ISF) در دو مرحله مقدماتی و فینال برگزار شد.

در مرحله مقدماتی که به روش سوئیسی و در ۱۱ دور برگزار شد، ۹ نفر از دختران شایسته کشورمان توانستند جواز حضور در فینال را کسب کنند و در ادامه فینال این رده با حضور ۴۰ نفر از برترین‌های شطرنج‌بازان جهان در ۹ دور برگزار و در نهایت سحر معصومی از ایران توانست جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد.

برای تمام بازیکنان حاضر در مرحله فینال اعتبارنامه صادر شده است و قهرمان مسابقات ضمن کسب جایزه نقدی مسابقات جواز حضور در مسابقات دانش‌آموزی جهان ۲۰۲۱ چین را دریافت می‌کند.

منبع: ایرنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید