آماده باش نیروهای آمریکایی درلبنان

رخدادهای 3 آذر 62

چکیده :

آیت الله خامنه ای : ما به اسرای عراقی به چشم دشمن نگاه نمی کنیم.

 

آیت الله منتظری : ما با دولت آمریکا مخالفیم نه با مردم آمریکا.

 

رزمندگان اسلام با تصرف 11 روستا و چند جاده تدارکاتی بر شهر نالپاریز عراق مسلط شدند.

 

2 گردان دیگر ارتش عراق زیر حملات رزمندگان ایران در پنجوین متلاشی شد.

 

پیکرهای پاک 2 برادر شهید که همزمان در پنجوین عراق و  بعلبک لبنان به شهادت رسیده بودند در تهران تشییع شد.

 

نبرد شدید بین انقلابیون مسلمان و ارتش لبنان از سر گرفته شد.

 

آیت الله خامنه ای :اسرای عراقی میهمان ایران هستند

سرپرست کمیسیون اداره اسرای عراقی به همراه کلیه اعضای این کمیسیون ظهر دیروز با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و رئیس شورای عالی دفاع دیدار و گفت و گو کردند.

 آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت : اسرا در همه دنیا طبق عرف بین المللی به چشم یک دشمن نگاه می شوند اما ما نمی توانیم این چنین احساسی را نسبت به اسرای عراقی در ایران داشته باشیم. اولا به خاطر این که غالب این اسرا از روی انگیزه و احساس شخصی و ملی و مذهبی به این جنگ نیامده اند ثانیا به خاطر این که اکثر این اسرا از نظر زمینه های فکری و احساسی با ما همسان هستند.

رئیس جمهور افزود : اسرای عراقی برادر و میهمان جمهوری اسلامی هستند و خوشبختانه اسرا هم همین مطلب را درک کرده اند ما به کشته شدگان ملت خود و عراق از نظر خسارت به یک چشم نگاه می کنیم و همواره سعی می کنیم با همین احساس صادق با آنها رفتار کنیم.(1)

آیت الله منتظری: طبقات محروم حجت را بر ما تمام کرده اند

به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه آخر صفر آیت الله منتظری در پایان درس خارج فقه خود طی سخنانی به طلاب گفت :شما ملاحظه می کنید نیروهای عظیم بسیج در جبهه ها و حتی پشت جبهه ها از همین مردم و بیشتر از روستاها و طبقات محروم کشور تامین می شود. طبقات مرفه و متمکن و به اصطلاح شمال شهر نشین با اینکه از امکانات موجود بیشتر استفاده می کنند حضورشان در جبهه ها و در صحنه های انقلاب کمتر و متقابلا انتظار و توقعشان هم از انقلاب بیشتر است.بنابراین طبقات محروم ملت حجت را بر ما تمام کرده اند.

آیت الله منتظری همچنین در دیدار با جمعی از پزشکان شرکت کننده در سمینار بین المللی پزشکی تهران در قم اظهار داشت : ملت ما با مظالم و جنایات دولت آمریکا مخالف است نه با ملت و مردم آمریکا. زیرا آنها هم به نظر ما به استضعاف کشیده شده اند و سرنوشتشان به دست یک اقلیت صهیونیست اداره می شود. تعجب ما از همین است که چگونه ملت آمریکا این ننگ را تحمل کرده و می کند ملت آمریکا چگونه حاضر می شود یک مشت غارتگر و جنایتکار بین المللی این چنین آبروی یک ملتی را در دنیا ببرد و او را منزوی کند.(2)

تسلط رزمندگان اسلام به شهر نالپاریز عراق

قرار گاه حمزه سیدالشهدا با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد در ادامه مرحله سوم عملیات والفجر 4 رزمندگان اسلام با تهاجم به قلب مواضع و مراکز تجمع دشمن موفق شدند گردان 2 از تیپ 49 و  60 درصد از گردان 2 از تیپ 36 ارتش عراق را منهدم و صدها تن از نفرات دشمن از جمله چند تن از فرماندهان ارتش عراق را کشته یا مجروح کنند.

در این عملیات همچنین  چندین جاده تدارکاتی دشمن در آنسوی مرز به دست رزمندگان اسلام افتاد و چندین خودروی ارتش عراق به همراه 40 تن از نفرات عراقی  در این جاده ها نابود شدند.

رزمندگان اسلام همچنین در یکی از محورهای منطقه عملیاتی توانستند ضمن تسلط کامل به شهر«نالپاریز» و کنترل جاده پنجوین-سید صادق چندین روستا را به تصرف خود دراورده و 19 تن از نیروهای عراقی را اسیر کنند.(3)

پیکرهای 2 برادر شهد در تهران تشییع شد

پیکر های مطهر شهید خلیل ذاکری و شهید اسماعیل ذاکری  2 برادر که در بمباران بعلبک لبنان  و عملیات والفجر 4 در پنجوین عراق در پاسخ به ندای رهبر کبیر انقلاب در جبهه های نبرد حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند صبح امروز  در شمیران تشییع شدند.

بر اساس این گزارش اصناف و بازاریان تجریش محل های کسب خود را یکپارچه تعطیل کرده و به صف تشییع کنندگان پیوستند مراسم تشییع نیز تا منطقه چیذز ادامه داشت و پیکرهای مطهر این 2 برادر به بهشت زهرا انتقال یافت.(4)

آماده باش نیروهای آمریکایی در لبنان

با از سرگیری زد و خوردهای شدید بین انقلابیون مسلمان و ارتش لبنان در جنوب بیروت نیروهای آمریکایی مستقر در لبنان به حال آماده باش درآمدند. این نبردها بین نیروهای جنبش امل و نیروهای حزب ترقیخواه ولید جنبلاط گزارش شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد به سربازان آمریکایی دستور داده شده است که لباس های ضد گلوله پوشیده و در پناهگاه های زیر زمینی به سر برند. انقلابیون لبنانی تهدید کرده اند که سربازان آمریکایی و فرانسوی را در بیروت هدف قرار خواهند داد و آماده باش نیروهای آمریکایی به همین دلیل است از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد دولت فرانسه یک ناو جنگی دیگر عازم آبهای ساحلی بیروت کرده است.(5)

پی نوشت ها:

1. کیهان، 3 آذر 62 ، ص3

2. اطلاعات،3 آذر 62 ، ص2
3. کیهان، 3 آذر 62 ، ص 2
4. کیهان،3 آذر 62  ص2
5. کیهان،3 آذر 62 ، ص 28

انتهای متن/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید