«محمد جواد ظریف» برای شرکت در نشست «گفت‌وگوی منامه» دعوت شده است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزارس فارس، شبکه «اللولوه» بحرین به نقل « جان جنکینز» رئیس بخش خاورمیانه موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن اعلام کرد از «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران رسما دعوت شده تا در نشست «گفت‌وگوی منامه» (حوار المنامه) که قرار است ابتدای ماه آینده (دسامبر) در بحرین برگزار شود، شرکت کند.

تا کنون ایران واکنشی به انتشار این خبر نشان نداده است.

روزنامه «الایام» بحرین وابسته به دولت این کشور اعلام کرد یک هیأت از انگلیس به ریاست «بوریس جانسون» وزیر خارجه و یک هیأت از فرانسه به ریاست «جان ایو لودریان» وزیر دفاع این کشور در گفت‌وگوی منامه شرکت خواهند کرد.

پس از آنکه ایران اعدام شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستانی ( در ژوئن 2016) را محکوم کرد، بحرین از قطع روابط دیپلماتیک با تهران خبر داد.

شیخ «علی سلمان» رهبر جمعیت الوفاق بحرین سال گذشته (2015) از شرکت‌کنندگان در گفت‌وگوی منامه درخواست کرد به ایجاد فضای گفت‌وگوی جدی میان دولت این کشور و انقلابیون با هدف تحقق یک راه‌حل سیاسی کمک کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید