خبر فوری

چهارمین همایش بین‌المللی فضانوردی در قزاقستان آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در شهر «آستانه» چهارمین همایش بین‌المللی تحت عنوان «روزها‌ی فضا در قزاقستان- 2016» در حال برگزاری است.

در چارچوب این همایش، تجربیات و چشم‌انداز فناوری‌های نوین سیستم فضایی سنجش از راه دور (RS) و سیستم ناوبری ماهواره‌ای بادقت بالا (SVSN) در مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این همایش بیش از 400 متخصص این رشته از 50 شرکت خارجی در حوزه صنعت فضایی قزاقستان حضور دارند.  

بر اساس این گزارش، این همایش در آستانه بیست و پنجمین سالگرد استقلال قزاقستان برگزار می‌شود.

در این همایش «تالگات موسی‌بایف» فضانورد معروف قزاقستان و مشاور رئیس جمهور این کشور در مورد نقش «نورسلطان نظربایف» در راه‌اندازی و توسعه فعالیت فضایی در قزاقستان سخنرانی کرد.

طبق برنامه «بیبوت آتامکولاف» وزیر صنعت دفاعی و فضایی قزاقستان، «حیوگ لاپارت ویواد» معاون شرکت «ایرباس» درباره برنامه‌ها و دستاوردهای صنعت فضایی قزاقستان سخنرانی خواهند کرد.

در این همایش همچنین راه‌های جذب سرمایه برای فعالیت فضایی قزاقستان جهت ایجاد زیرساخت‌های زمینی، تولید پهپادها و اجرای پروژه‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

برنامه‌ریزی شده است که در پایان این همایش نیز تفاهم‎نامه‌های همکاری میان «آستانه» و شرکای جدید به امضا برسد و قراردادهایی نیز جهت فراهم نمودن تصاویر ماهواره‎ای توسط ماهواره‌های قزاقستانی برای مشتریان بسته شوند.

این همایش‌ها هرساله از سال 2012 و با هدف توسعه صنعت فضایی قزاقستان برگزار می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید