برگزاری جشنواره اقوام ایرانی به میزبانی منطقه آزاد قشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از جزیره هرمز، جعفر متقی در نخستین گردهمایی روسای هیأت های ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی شهرستان های هرمزگان در سالن کنفرانس بخشداری جزیره هرمز اظهار داشت: سنت، گویش ،آداب و سنن استان هرمزگان باید به توسط  هیأت های ورزش روستایی دراستان هرمزگان احیاء و در کشور شناسانده شود و این کار بسیار مهمی است که با دلسوزی و استفاده از پیشکسوتان محقق خواهد شد.

وی یکی از اولویت های این هیأت را برگزاری کلاس های آموزشی داوری و مربیگری تا پایان امسال دانست و افزود: ما در راه احیاء تاریخ و گذشته استان  خود در قالب بازیهای بومی و محلی باید از تمامی پتانسیلهای موجود در استان با همدلی و یکرنگی و وفاق استفاده نموده تا بتوانیم آیندگان خود را با افتخار به آئین ها و سنن و آداب و رسوم  در جای جای هرمزگان آشنا نمائیم.

رئیس هیأت ورزش روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه ما اکنون شاهد به ثبت رسیدن بازیهای بومی و محلی به نام هرمزگان در کشور هستیم که باعث شده  بازیهای این استان در کشور بیشتر شناخته شود ادامه داد: روسای هیأت های ورزش روستایی با تلاش بی منت خود و با برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف در طول سال کارنامه قابل توجهی را از خود در استان و فدراسیون به ثبت رسانیده‌اید.

متقی با بیان اینکه انتقاد سازنده میتواند در هر مجموعه ایی به کارایی ان مجموعه بیافزاید که این هییت هم مستثنی نیست خاطرنشان کرد: امیدواریم با ارائه راه کارهای مناسب بتوانیم در رشد و احیاء سنت های هرمزگان گام های خوبی را درآینده برداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه با رایزنی که با فدراسیون ورزش روستایی انجام شده و با توجه به پتانسیل موجود در استان در بهمن ماه منطقه آزاد قشم میزبان جشنواره کشوری اقوام ایرانی خواهد بود تصریح کرد: به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و با اعلام آمادگی شهرستانهای استان در ماه جاری و با هماهنگی با نیروی انتظامی ،جشنواره بازیهای بومی و محلی در روستاهای هرمزگان برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست شهرستان های قشم، پارسیان و رودان  به عنوان سه هیأت برتر انتخاب و از روسای این شهرستان‌ها نیز تجلیل شد.

در این گردهمایی طی احکامی جداگانه  ازسوی جعفر متقی رئیس هیأت بازیهای بومی و محلی استان ،عبدالرحیم رضوانی رئیس هیأت ورزش روستایی شهرستان قشم با حفظ سمت به عنوان نایب رئیس آقایان هیأت استان و محمد مسلمی تازیانی رئیس هیأت ورزش روستایی بخش مرکزی بندرعباس نیز به عنوان مسئول کمیته فوتبال استان منصوب و معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از فارس این گردهمایی با حضور رضا دریایی رئیس اداره ورزش و جوانان جزیره هرمز، جعفر متقی رییس هیأت بازیهای بومی و محلی استان هرمزگان و روسای هیأت های روستایی شهرستانهای استان  برگزار گردید.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید