خبر فوری

درج دفترچه آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در سایت سنجش تا ۱۰ شهریور/شرط پذیرش نیرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، یارمحمد حسین بُر در ستاد استانی بازگشایی مدارس آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: تا دهم شهریورماه دفترچه آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای سال ۹۹ در سایت سازمان سنجش به نشانیwww.sanjesh.org درج خواهد شد.

وی افزود: همه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که دارای شرایط مندرج در این دفترچه هستند می‌توانند بر اساس طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان و نیاز آموزش‌وپرورش در مناطق مختلف، برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کنند.

حسین بُر خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته‌شدگان این آزمون بعد از گذراندن دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، می‌توانند به‌عنوان همکار فرهنگی در اول مهرماه ۱۴۰۰ مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان اداری استخدامی کشور، امسال مجوزهای استخدامی خوبی برای وزارت آموزش‌وپرورش در نظر گرفته‌ شده است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش از اختصاص۲۰ هزار ردیف استخدامی برای دانشجویان متعهد خدمت دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی خبرداد و اظهار کرد: برای ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان یا دوره مهارت‌آموزی یک‌ ساله نیز ۲۷ هزار و ۳۰۰ ردیف تخصیص داده ‌شده است که ۵ هزار ردیف باقی‌مانده از آزمون قبلی نیز به این مرحله اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستیم ۲۵ هزار و ۴۹۷ ردیف برای قانون الحاق تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران و آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی تخصیص دهیم البته آزمون مربوطه برگزار و نتایج اعلام ‌شده است.

حسین بُر تصریح کرد: نیروهای حق‌التدریسی که مشمول طرح هستند بعد از اعلام نتایج، بر اساس امتیازات فصلی رتبه‌بندی خواهند شد و ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر از مشمولین این قانون از مهرماه برای گذراندن دوره یک‌ساله وارد دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی می‌شوند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه گفت: براساس شاخص‌های سازمان اداری و استخدامی، هم ‌اکنون نزدیک به ۱۹۷ هزار معلم کمبود داریم و برای رفع این مشکل باید مدل نیروی انسانی خود را تغییر دهیم که در همین راستا در ستاد ساماندهی نیروی انسانی، مدل تأمین نیرو با ۱۵ مؤلفه تهیه و مورد تائید وزیر آموزش‌وپرورش نیز قرارگرفته که می‌تواند موجب کاهش مشکلات ما در این حوزه باشد.

وی افزود: شرایط سال تحصیلی جدید ویژه و غیرقابل‌پیش‌بینی است و توصیه‌ای که به همه ادارات آموزش‌وپرورش در سراسر کشور دارند این است که باید برای شرایط متفاوت‌تری آمادگی داشته باشیم.

حسین بُر گفت: برخورداری همکاران از مهارت کافی برای برقراری ارتباط در زیست‌بوم جدید را از دیگر دغدغه‌های وزیر آموزش‌وپرورش است.

وی گفت: آموزش معلمان و توانمندسازی آن‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در فرایند آموزش، بسیار مهم و همه معلمان و مدیران باید از این توانمندی قبل از شروع سال تحصیلی برخوردار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: سال جدید باید با آمادگی کامل به استقبال شرایط برویم و با استفاده از نیروهای توانمند و محتوای تولید شده باکیفیت و همچنین برقراری ارتباط دوسویه بین معلم و دانش‌آموز بر کیفیت تعلیم و تربیت بیافزاییم.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید